به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

برنامه توانمندسازی سمن‌های زیست محیطی تدوین شد - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 2844
  پرینتخانه » تشکل های مردم نهاد تاریخ انتشار : 21 بهمن 1398 - 18:44 | 1524 بازدید | ارسال توسط :
سازمانهای مردم نهاد

برنامه توانمندسازی سمن‌های زیست محیطی تدوین شد

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسوولیت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: سمن‌های مردم نهاد زیست محیطی و تشکل های محلی از سال آینده آموزش‌های لازم را فرامی‌گیرند.
برنامه توانمندسازی سمن‌های زیست محیطی تدوین شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل ازروابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان، مهدی آقایی مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست  درابتدای سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از شهردار و امام جمعه بندر خمیر گفت: ما امروز جمع شده ایم تا بزرگداشت روز جهانی تالابها را گرامی داریم و همه می دانیم که تالاب یک اکوسیستم بسیار مهم و خطیر و با ارزشی در دنیا  است، که همواره نقش موثری در توسعه مناطق اطراف خود دارد.

وی ادامه داد: تالاب ها مراکزی برای حفظ جوامع، تنوع زیستی و فرهنگی به شمار می آیند. از این رو نقش مردم، جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد، در حفاظت و بهره برداری خردمندانه از این اکوسیستم ارزشمند، غیرقابل انکار است. باعلم به این مهم،نقش آموزش و آگاهسازی  مردم و جوامع محلی با کالاها و خدمات تالابها و ارزش های اقتصادی، اجتماعی آن، می تواند منجر به مشارکت و اعتماد پایدار اجتماعی در تضمین حفاظت ازتالاب شود.

مهدی آقایی افزود: برنامه‌ریزی های لازم برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های توانمندسازی سمن‌های محیط زیستی در دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست انجام شده و از سال ۹۹ به صورت منطقه‌ای اجرایی می‌شود.

وی عنوان داشت: آموزش‌ها به‌صورت عمومی و تخصصی برای توانمندسازی سمن‌های مردم نهاد انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی اظهارداشت: نقش سمن‌های زیست محیطی و مردم نهاد در حفاظت و بهره‌برداری خردمندانه از تالاب‌ها غیرقابل انکار است و این امر زمانی تاثیرگذار خواهدبود که ارتباطات،  آگاهسازی و آموزش های لازم، منجر به جلب مشارکت و اعتماد عمومی شود که در واقع همان مولفه های برنامه سیپا است که می تواند با نگاه ویژه به دانش و تجربه سنتی وبا درنظر گرفتن منافع بلندمدت و پایدار جوامع محلی، تضمین کننده موفقیت برنامه های مدیریت مشارکتی باشد.

مهدی آقایی، تالاب‌ها را در اقتصاد کشور و منفعت وخدمات رسانی به مردم تاثیرگذار دانست و بیان داشت: سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی یکی از ارکان اصلی در حفاظت از تالاب‌ها هستند که می‌توانند پل ارتباطی بین مردم و دولت باشند.

این مسوول اظهارامیدواری کرد: با توانمندسازی سازمان های مردم نهاد محیط زیستی در سطح کشور و جوامع محلی بتوانیم گام های موثری برای احیای تالاب های از دست رفته و حفاظت از آنهایی که هنوز نفس می کشند، برداریم.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.