به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

کشت گیاهان دارویی در ۱۲ هکتار از اراضی استان مرکزی در راستای طرح ترسیب کربن اجرایی شد - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 800
  پرینتخانه » مراتع و آبخیزداری, مرکزی تاریخ انتشار : 23 دی 1398 - 17:42 | 566 بازدید | ارسال توسط :
کشت گیاهان دارویی

کشت گیاهان دارویی در ۱۲ هکتار از اراضی استان مرکزی در راستای طرح ترسیب کربن اجرایی شد

کشت گیاهان دارویی در راستای طرح ترسیب کربن یا طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی امسال در ۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی این استان انجام شد.

«حمیدرضا مرادی» معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: کشت این گیاهان در راستای افزایش بهره‌وری از آب، رونق تولید در عرصه‌های کشاورزی و درآمد اقتصادی برای کشاورزان در اراضی کشاورزی سه شهرستان محلات، کمیجان و شازند انجام شد.

وی نبود بازار و صنایع تبدیلی را از جمله مهمترین موانع توسعه کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد و ادامه داد: در راستای توسعه کشت این گیاهان انعقاد تفاهمنامه با جهاد دانشگاهی استان برای ارتباط تولیدکنندگان با شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش حضور این محصولات در بازارهای داخلی و خارجی در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهمنامه زمینه ارتباط کشاورزان و تولیدکنندگان گیاهان دارویی با استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان برای فرآوری، بازاریابی و فروش این محصولات فراهم می‌شود.

مرادی افزود: با ارتباط تولیدکنندگان گیاهان دارویی با شرکت‌های دانش بنیان و بازاریابی برای فروش تولیدات، امکان کشت این محصولات در ۳۰ درصد از اراضی طرح ترسیب کربن شهرستان محلات و کمیجان و طرح جامع حوزه آبخیز شازند وجود دارد.

وی گفت: اکنون ۱۰۵ هکتار اراضی مستعد برداشت گیاهان دارویی شامل باریجه و کتیرا در اراضی طبیعی استان مرکزی وجود دارد که ظرفیت سالانه برداشت ۸۰۰ تا یک تن محصول باریجه را دارند.

۲ میلیون هکتار از مساحت ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتاری استان مرکزی را عرصه های طبیعی تشکیل می‌دهند.

نویسنده : زیست سیما | منبع خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.