به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

سند تک‌برگی برای ۸۲ هزار و ۱۰۴ هکتار از اراضی طبیعی کمیجان صادر می‌شود - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 1073
  پرینتخانه » اراضی ملی تاریخ انتشار : 26 دی 1398 - 23:44 | 542 بازدید | ارسال توسط :
سند تک‌برگی برای اراضی تک برگی

سند تک‌برگی برای ۸۲ هزار و ۱۰۴ هکتار از اراضی طبیعی کمیجان صادر می‌شود

تهیه نقشه کاداستر ۶۰ پلاک اراضی ملی شهرستان کمیجان از مهرماه امسال آغاز شده و ۶۲۰ میلیون ریال اعتبار برای اخذ سند تک برگی اراضی ملی این شهرستان اختصاص یافته است.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کمیجان از انجام مقدمات اخذ سند تک برگی برای ۸۲ هزار و ۱۰۴ هکتار از اراضی طبیعی و ملی این شهرستان تاپایان سال‌جاری خبر داد و گفت: از این میزان، سند ۱۱ پلاک به وسعت ۱۱ هزار و ۷۹۷ هکتار پس از تایید کمیته فنی اداره کل استان مرکزی به زودی صادر می‌شود.

«حجت الله امیری» افزود: تهیه نقشه کاداستر ۶۰ پلاک اراضی ملی شهرستان کمیجان از مهرماه امسال آغاز شده و ۶۲۰ میلیون ریال اعتبار برای اخذ سند تک برگی اراضی ملی این شهرستان اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تهیه نقشه کاداستر و اخذ سند تک برگی اراضی ملی این شهرستان با هدف تثبیت مالکیت، تقویت مدیریت و نظارت بر اراضی، شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان به اراضی ملی و دولتی و جلوگیری از زمین‌خواری انجام می‌شود.

امیری گفت: ایجاد زیر ساخت آمایش سرزمین برای تضمین سرمایه‌گذاری در اراضی ملی و امکان برنامه‌ریزی دقیق بخشی و کشوری از دیگر اهداف تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی استان مرکزی و شهرستان کمیجان است.

وی از عضویت چهار هزار و ۷۰۰ دانش آموز شهرستان کمیجان در طرح همیار طبیعت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خبرداد و گفت: اکنون تمامی دانش آموزان دختر و پسر در شهر و روستاهای شهرستان عضو این طرح می‌باشند.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کمیجان افزود: این شهرستان با عضویت این دانش آموزان در طرح همیار طبیعت به عنوان نخستین و تنها شهرستان در سطح کشور است که تمام دانش آموزان آن به عضویت این طرح درآمده اند.

کمیجان با ۴۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان مرکزی واقع شده و فاصله آن با اراک ۹۵ کیلومتر است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

نویسنده : زیست سیما | منبع خبر : اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کمیجان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.