به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

تالاب میقان استان مرکزی مامن زادآوری پرندگان وحشی - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 5111
  پرینتخانه » دریایی و تالاب, مرکزی تاریخ انتشار : 06 خرداد 1399 - 15:16 | 438 بازدید | ارسال توسط :
تالاب میقان

تالاب میقان استان مرکزی مامن زادآوری پرندگان وحشی

مدیرکل حفاظت محیط زیست مرکزی گفت: با توجه به بارش های پرآب بهاری و آبگیری مناسب تالاب ، تخم‌گذاری و زادآوری برخی از پرندگان مهاجر تابستان گذران در استان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی؛  رضا میرزائی  اظهار داشت: مهاجرت بهاره پرندگان آبزی و کنارآبزی از فروردین ماه به استان آغاز شده و برخی از گونه‌های این پرندگان نیز در جزایر تالاب‌ تخم‌گذاری کرده‌اند
وی گفت : این تالاب دارای ویژگی‌های بوم‌شناسی خاصی است، و سالانه بیش از ۱۰۰ هزار قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی  را در فصل کوچ ، پذیراست  که از این تعداد حدود ۵ هزار قطعه پرنده با توجه به شرایط مناسب موجود، زادآوری می‌کنند. واین امر موجب ایجاد تنوع زیستی و چشم اندازی متفاوت در این پهنه اکولوژی می شود.
میرزائی با بیان اینکه : ۸۰ تا ۷۰ درصد حجم پهنه آبی ۱۲ هزار هکتاری تالاب از آب پوشیده  شده است  که شامل دریاچه با سه جزیره در وسط، قسمت کویری و دشت‌های اطراف است افزود: پرستو دریایی ، کاکایی ارمنی ، کاکایی صورتی ، چوب پا، آووست ، خروس کولی از جمله پرندگانی هستند که در این جزایر و حاشیه تالاب تخم گذاری و جوجه آوری می کنند.
وی اشاره کرد: وجود امنیت در جزایر باقی مانده وتوجه ویژه دوستداران محیط زیست استان به حفظ تالاب منجر به ایجاد زیستگاههای مناسب جهت زاد آوری این پرندگان گردیده و حفظ این جزایر نویدبخش این تخم گذاری در سنوات آتی خواهد بود.
وی تدوین برنامه مدیریت زیست بومی تالاب ، افزایش نیرو‌های حفاظتی در سطح تالاب ، ایجاد پاسگاه‌های محیط‌بانی، افزایش گشت، کنترل و نظارت، و ارتقای آموزش‌های زیست محیطی در خصوص ارزش‌های تالاب برای جوامع محلی را از دیگر اقدامات برای حفاظت تالاب میقان برشمرد.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.