به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

تولد اولین راس گوساله مرال در پناهگاه حیات وحش سمسکنده در سال ۱۳۹۹ - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 5446
  پرینتخانه » مازندران تاریخ انتشار : 25 خرداد 1399 - 20:53 | 398 بازدید | ارسال توسط :
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت:

تولد اولین راس گوساله مرال در پناهگاه حیات وحش سمسکنده در سال ۱۳۹۹

نخستین گوساله مرال در سالجاری در پناهگاه حیات وحش سمسکنده شهرستان ساری به دنیا آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران ،حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: اولین گوساله مرال در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری در تاریخ ۲۵خرداد ۱۳۹۹ متولد شد.

وی افزود: تعداد ۲۱ راس مرال در این پناهگاه حفاظت و نگهداری می شوند که با تولد یک راس گوساله، تعداد مرالها به ۲۲ راس رسیده است.

ابراهیمی افزود: سال گذشته ۵ راس گوساله مرال در این پناهگاه حیات وحش متولد شدند که امسال نیز همین تعداد زایش پیش بینی می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تاکید کرد:برنامه حفاظت برای حفظ مرالها باتدابیرو شدت بیشتری درفصل زایش به صورت شبانه روزی درمنطقه انجام می گیرد.

شایان ذکر است اولین گوساله مرال در سال گذشته در تاریخ ۶  خرداد ماه ۹۸ متولد شده بود.

سایت تکثیر در اسارت گوزن قرمز (مرال) در پناهگاه حیات‌وحش سمسکنده ساری در آذرماه ۱۳۸۶ به منظور افزایش جمعیت گله‌های وحشی این‌ گونه جانوری ارزشمند برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شد و با انتقال پنج راس مرال از قرق گلستان آغاز به کار کرد.

گفتنی است ، مرال از خانواده گوزن‌ها و از بزرگ‌ترین گونه‌های جانوران علفخوار کشور به شمار می‌رود و جنگل‌های هیرکانی زیستگاه طبیعی این گونه به شمار می‌رود.، مرال (گوزن قرمز) بزرگترین گونه گوزن ایران می‌باشد و در گستره جنوبی دریای خزر یعنی مناطق جنگلی استان‌ های گیلان، مازندران و گلستان زندگی می‌کند.

متاسفانه در سال‌های اخیر به علت شکار بی رویه و تخریب رویشگاه‌های جنگلی جمعیت این گونه شدیدا کاهش یافته و نسل مرال در خطر انقراض قرار گرفته است.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.