به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

پای یک شرکت الکل‌سازی در میان است - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 5560
  پرینتخانه » لرستان تاریخ انتشار : 01 تیر 1399 - 22:20 | 413 بازدید | ارسال توسط :
مرگ ماهیان رودخانه خرم‌آباد

پای یک شرکت الکل‌سازی در میان است

معاون محیط زیست لرستان از مرگ شماری از ماهیان رودخانه خرم‌آباد خبر داد و گفت: این اتفاق به دلیل تخلیه فاضلاب الکل یکی از شرکت‌های الکل‌سازی به رودخانه بوده است.

الهام برنا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مرگ ماهیان پایین دست رودخانه خرم آباد، اظهار داشت: دو روز است که نیروهای اداره محیط زیست خرم آباد در مسیر رودخانه مستقر و عواملی که احتمال داشت در مرگ این ماهیان مؤثر باشد را مورد بررسی قرار دادند.

تانکری که فاضلاب الکل را وارد رودخانه می‌کرد

وی با بیان اینکه شب گذشته نیروهای اداره محیط زیست خرم آباد متوجه حضور یک تانکر در مسیر این رودخانه شدند، عنوان کرد: بعد از توقیف این تانکر متوجه شدند که این یک تانکر حمل فاضلاب یک شرکت الکل سازی خرم آباد است.

معاون محیط زیست لرستان با تاکید بر اینکه متأسفانه این تانکر فاضلاب را وارد رودخانه می کرده است، افزود: فاضلاب الکل نیز یک فاضلاب با باری عالی بسیار زیادی است چرا که در آن ملات وجود داشته و دمای بالای دارد.

برنا، بیان داشت: فاضلاب الکل میزان بار عالی آن بالا است به طوری که ۶۰ تا ۷۰ هزار میلی گرم بر لیتر «سی او دی» و «بی او دی» دارد، در صورتی که حد استاندارد تخلیه فاضلاب تصفیه شده به رودخانه ۵۰ میلی گرم بر لیتر است.

وی، افزود: در این راستا این میزان آلودگی بیشتر از حد استاندارد است که وارد رودخانه شده است.

تشکیل پرونده در دستگاه قضائی

معاون محیط زیست لرستان با بیان اینکه در حال حاضر رودخانه‌ها در پایین‌ترین حد دبی خود هستند، گفت: رودخانه‌ها قدرت خود پالایی خود را به دلیل پایین آمدن حد دبی، برداشت‌های غیر مجاز و… از دست داده‌اند.

برنا، تصریح کرد: فاضلاب الکل به دلیل اینکه بار عالی بسیار زیادی دارد اکسیژن آب را سریع مصرف می‌کند و موجب می‌شود که زیستمندان رودخانه دچار خفگی و کمبود اکسیژن شدید شوند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد ماهیان تلف شده در رودخانه مشخص نشده است، گفت: اما امروز نماینده دادگستری و همچنین نیروی انتظامی در محل حاضر و پیگیر هستند که این امر صورت جلسه شود.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : خبرگزاری مهر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.