به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

صید «ترال» ممنوع شد - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 6819
  پرینتخانه » دریایی و تالاب, قوانین و توافق نامه ها تاریخ انتشار : 30 مهر 1399 - 22:45 | 1106 بازدید | ارسال توسط :
مجلس

صید «ترال» ممنوع شد

صید ترال(کف روب) که در آن صیادان با استفاده از توری به شکل کیسه که انتهای آن کاملا بسته شده و کشیدن آن با شناور ترال در نزدیکی بستر کف دریا یا لایه‌های میان آبی و با فاصله از کف دریا اقدام به صید آبزیان مورد نظر می‌کنند، در سال‌های اخیر در استان هرمزگان رایج […]

صید ترال(کف روب) که در آن صیادان با استفاده از توری به شکل کیسه که انتهای آن کاملا بسته شده و کشیدن آن با شناور ترال در نزدیکی بستر کف دریا یا لایه‌های میان آبی و با فاصله از کف دریا اقدام به صید آبزیان مورد نظر می‌کنند، در سال‌های اخیر در استان هرمزگان رایج شده است که بنا به گفته کارشناسان محیط زیست این نوع صید آسیب‌های زیادی را به زیستگاه‌های آبزیان خلیج فارس وارد کرده است و علاوه بر آن تهدیدی برای صیادان منطقه است. هر چند برخورد با کشتی‌های ترال به طور جدی در دستور کار متولیان قرار دارد اما این نوع صید همچنان در آب‌های جنوب کشور به صورت غیرمجاز برقرار است و موجب نگرانی کارشناسان و فعالان حوزه محیط زیست شده است و اخیرا قوه قضاییه و ارگان‌های نظامی برای برخورد با این قبیل صید ورود کردند. همچنین رئیس قوه قضاییه دستوری صادر کرده و از نیروهای نظامی دریا خواسته است که به محض مشاهده صید ترال در دریاها کشتی را متوقف کنند و افراد متخلف را به مراجع قضایی تحویل دهند. تاکنون نیز تعدادی از کشتی‌هایی که اقدام به این کار کرده بودند، متوقف شده‌اند.

سرانجام با اتخاذ تصمیم قطعی برای یکی از مهمترین معضلات صیادان جنوب، صید ترال به مدت دو سال ممنوع شد و طبق گفته رییس فراکسیون محیط زیست مجلس ممنوعیت صید ترال که قرار است با هدف آیش دریا انجام شود، دو ساله است و از ابتدای آذرماه اجرا می‌شود.

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت: «پس از پیگیری‌های بی‌وقفه‌ فراکسیون محیط زیست و حمایت‌های بی‌دریغ رئیس محترم مجلس، به لطف خداوند متعال صید ترال، که ضررهای شدیدی به محیط زیست دریا و اقتصاد بومیان زده بود، از اول آذرماه به مدت ۲ سال ممنوع شد. عرض خدا قوت جانانه به همه‌ همکاران متخصصم در این امر.»

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : خبرگزاری پانا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.