به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

خرید و فروش حیوانات تاکسیدرمی شده جرم است - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 7162
  پرینتخانه » حیات وحش و تنوع زیستی تاریخ انتشار : 09 دی 1399 - 19:37 | 833 بازدید | ارسال توسط :
رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان تهران:

خرید و فروش حیوانات تاکسیدرمی شده جرم است

امراللهی گفت: در آیین نامه قانون شکار و صید که در دیماه سال گذشته به تصویب رسید در ماده ۸ به صراحت قانون گذار خرید و فروش اجزای حیوانات را جرم دانسته و اشخاصی که اقدام به این کار می‌کنند بر اساس این ماده قانونی مجرم هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفتگو با موضوع خرید و فروش حیوانات تاکسیدرمی شده با دکتر علی امراللهی رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان تهران به صورت تلفنی گفتگو کرد.

علی امراللهی با بیان اینکه خرید و فروش حیوانات تاکسیدرمی شده نشان دهنده این است که یک حیوانی از بین رفته تا امکان تاکسیدرمی شدن آن محقق شده باشد، گفت: این اتفاقا در میان حیوانات وحشی که دارای جذبیت خاصی هستند اتفاق می‌افتد. حیوانات اهلی در دسترس هستند و مطالبه گر زیادی جهت تاکسیدرمی شدن آن وجود ندارد.

وی از سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی برخورد با خرید و فروش تاکسیدرمی نام برد و اظهار کرد: ماموران ما به عنوان ضابط قضایی در خصوص مشاهده گونه‌هایی که به صورت تاکسیدرمی مورد خرید و فروش و حتی عرضه قرار می‌گیرند، برخورد می‌کنند و مراتب را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند. یگان‌های ما این رصد را در فضای مجازی، فروشگاه‌ها و اماکن عمومی انجام می‌دهند.

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تاکسیدرمی کردن حیوانات قانون داریم، گفت: سوای اینکه در قانون شکار و صید به این موضوع اشاره شده، در آیین نامه قانون شکار و صید که در دی ماه سال گذشته به تصویب رسید در ماده ۸ به صراحت قانون گذار خرید و فروش اجزای حیوانات را جرم دانسته و اشخاصی که اقدام به خرید و فروش اجساد حیوانات می‌کنند بر اساس این ماده قانونی مجرم هستند و تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

وی متذکر شد: اگر گونه تاکسیدرمی خریداری نشود فرد تاکسیدرمی کار تمایل به انجام این کار را ندارد بنابراین از مردم می‌خواهیم از خرید گونه‌های تاکسیدرمی خودداری کنند.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : خبرگزاری دانشجو
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.