به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

مقابله با تجارت غیرقانونی تخم لاک‌پشت دریایی با ردیاب جی‌پی‌اس - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Thursday, 24 October , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ - 21 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 6658
  پرینتخانه » دریایی و تالاب تاریخ انتشار : 15 مهر 1399 - 19:27 | 489 بازدید | ارسال توسط :
به گزارش روزنامه دیلی میل

مقابله با تجارت غیرقانونی تخم لاک‌پشت دریایی با ردیاب جی‌پی‌اس

محققان برای شناسایی شبکه تجارت غیرقانونی تخم لاک پشت‌های دریایی در کاستاریکا، نمونه‌های مصنوعی از تخم این لاک پشت‌ها را با کمک چاپ سه بعدی ساختند و درون آنها ردیاب جی.پی.اس جازسازی کردند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، باوجود توافق بین المللی مبنی بر منع تجارت تخم لاک پشت های دریایی، تجارت این گونه ها همچنان ادامه دارد. بسیاری از تخم ها برای غذا فروخته می شوند و ردیابی و پیگیری فروشندگان دشوار است.

اکنون محققان «دانشگاه کنت» در انگلیس ردیابی به نام InvestEGGator ابداع کرده اند که می تواند بدون صدمه زدن به سلامت تخم لاک پشت های دریایی، این تاجران غیرقانونی را کشف کند. محققان این ردیاب را تا حد امکان ساده طراحی کرده و برنامه‌ریزی آن را طوری انجام داده‌اند که تا فاصله ۱۳۷ کیلومتر قابل ردیابی باشد.

این محققان با استفاده از چاپ سه بعدی نمونه های مصنوعی از تخم لاک پشت های دریایی ساختند و درون آنها این ردیاب جی.پی.اس را قرار دادند. این نمونه های مصنوعی کاملا شبیه تخم واقعی لاک پشت های دریایی است و محققان آنها را در بیش از ۱۰۰ لانه لاک پشت در ساحل کاستاریا رها کردند تا به متخصصان حفاظت از محیط زیست در شناسایی این تاجران غیرقانونی کمک کند.

«هلن فیسی» از دانشگاه کنتگفت: مطالعات انجام شده نشان داد قرار دادن یک تله در لانه لاک پشت به جنین هایی که در حال رشد هستند، صدمه ای نمی زند. بنابراین استفاده از این ردیاب ها می تواند یک راه حل مناسب برای شناسایی این تاجران باشد.

این پژوهش، در مجله Current Biology منتشر شده است.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : ایرنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.