به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

حفاظت از محیط زیست مانع توسعه گلستان نیست - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 5409
  پرینتخانه » گلستان تاریخ انتشار : 22 خرداد 1399 - 14:18 | 440 بازدید | ارسال توسط :
استاندار گلستان:

حفاظت از محیط زیست مانع توسعه گلستان نیست

استاندار گلستان گفت: حفاظت از محیط زیست به معنی کندشدن حرکت توسعه استان و استقرار نیافتن صنایع نیست و باید با رعایت کامل موارد قانونی، فعالیت‌های صنعتی در استان پیگیری و اجرا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هادی حق شناس روز چهارشنبه در نشست شورای اداری اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد و گروه های حامی محیط زیست، ظرفیتی بالقوه و سرمایه ای بزرگ برای حفاظت از محیط زیست گلستان هستند که باید از این فرصت برای کمک به حفظ طبیعت استان استفاده کرد.

وی بر ضرورت احیای خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست بهتر از هر دستگاه دیگر آثار مخرب خشک شدن این پهنه آبی را درک می کند و بر همین اساس باید با جدیت بیشتر به دنبال احیای آن باشد.

خلیج گرگان بزرگ‌ترین خلیج دریای خزر است که در سال ۱۳۵۴ به همراه تالاب میانکاله و لپوی زاغمرز در استان مازندران به‌ عنوان نخستین مجموعه تالاب بین‌المللی جهان در فهرست تالاب‌های کنوانسیون رامسر ثبت شد.

خلیج گرگان و نواحی اطراف آن یک مجموعه ارزشمند زیست ‌محیطی حتی در سطح دنیاست که علاوه بر حفظ چرخه زیست دریای خزر در معیشت جوامع محلی اثری مستقیم دارد اما چند سالی است که با نیستی دست به گریبان شده است.

دلایل مختلفی برای خشک شدن خلیج گرگان مطرح می‌شود که از جمله تغییر اقلیم و گرمایش جهانی، برداشت بی‌رویه از سفره‌های آبی اطراف خلیج، کاهش بارندگی و افزایش تبخیر که البته می‌دانیم علت تمام این‌ها فقط سرشت سیری‌ناپذیر انسان است که می‌خواهد هر آنچه در طبیعت وجود دارد را در اختیار خود درآورد.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : ایرنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.