به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

۲۰ میلیون دلار برای مهار گرد و غبار در بودجه کل کشور در نظر گرفته شد - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 7306
  پرینتخانه » دریایی و تالاب تاریخ انتشار : 11 بهمن 1399 - 18:37 | 617 بازدید | ارسال توسط :
مهار گرد و غبار

۲۰ میلیون دلار برای مهار گرد و غبار در بودجه کل کشور در نظر گرفته شد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: ۲۰ میلیون دلار برای مهار گرد و غبار در بودجه سال آینده کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری شنبه در جریان بازدید از تالاب بین المللی شادگان اظهار داشت: تا حد زیادی در کنترل کانون‌های داخلی ریزگردها در خوزستان موفق بوده ایم ولی متاسفانه در حوزه خارجی یعنی کشورهای عراق، عربستان و سوریه فعلا نتوانسته ایم کاری از پیش ببریم.

وی افزود:کانال‌های آب رو (کالورت‌ها) تالاب بین‌المللی شادگان در حال ساخت است که با پایان یافتن، شاهد آبگیری تالاب در تمام طول سال خواهیم بود و این موضوع از خیزش گرد و غبار و بهبود شرایط زیست پرندگان جلوگیری خواهد کرد.

مدیرکل محیط زیست خوزستان نیز گفت: در ستاد بحران مصوب شد که پسماندهای شهری در آبادان از جوار تالاب به محلی در خرمشهر منتقل شوند .

محمد جواد اشرفی افزود:این موضوع با مخالفت مسئولان شهرستان خرمشهر روبرو شد، اما در تلاشیم تا با انجام این کار هم تالاب شادگان را نجات دهیم و هم با اقتصادی کردن دفع پسماندها در زمینه تولید انرژی فعالیت کنیم.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری شنبه به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، بررسی مسایل و مشکلات اقتصادی استان و همچنین پیگیری طرح‌های در دست اجرا در استان خوزستان وارد فرودگاه بین المللی آیت‌الله جمی آبادان شد.

وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان محیط زیست کشور معاون اول رییس جمهوری در سفر به استان خوزستان همراهی می‌کنند.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.