به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

احیای تالاب آقگل به هم افزایی دو استان همدان و مرکزی بستگی دارد - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 7320
  پرینتخانه » همدان تاریخ انتشار : 13 بهمن 1399 - 20:42 | 419 بازدید | ارسال توسط :
احیای تالاب آقگل

احیای تالاب آقگل به هم افزایی دو استان همدان و مرکزی بستگی دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: اگر همکاری مسئولان سیاسی دو استان همدان و مرکزی در خصوص احیای تالاب آقگل نباشد، اثرات منفی ناشی از آن مردم حاشیه تالاب در دو استان را متاثر می کند؛ لذا باید نشست های قویتر با همگرایی بیشتر در خصوص تالاب آقگل در دو استان همدان و مرکزی برگزار شود تا در بعد سیاسی و نیز تامین اعتبار رویکرد مشارکتی صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان محسن جعفری نژاد بسطامی در چهارمین کارگروه تدوین برنامه مدیریت زیست بومی تالاب آق گل افزود: مدیریت یک استان جوابگوی نیاز احیای تالاب آقگل نیست ، افزود: اگر این اتفاق و هم افزایی و همراهی رخ ندهد خیلی زود دیر می شود و شرایطی ایجاد می شود تا با چالش های بیشتری از جمله تصرف اراضی و شکار و صید و مسئله کاهش سطح آبهای زیرزمینی و خشک شدن چاه های منطقه و تعطیل شدن معیشت محلی و کشاورزی در حاشیه تالاب آق گل مواجه شویم.

جعفری نژاد ادامه داد: مردم حاشیه تالاب آق گل در دو استان همدان و مرکزی باید در شرایط مناسب و پایدار زندگی کنند و باید به این موضوع کمک  کنیم.

وی تاکید کرد: از نظر ما تالاب آق گل احیا نشده است و تا زمان احیای پایدار این تالاب، نگرانی در مورد تبعات کاهش بارندگی ها وجود دارد.
وی اظهار کرد: هنوز در تالاب آقگل پاسگاه محیطبانی مستقر نشده است و برای پیشگیری از خسارت هایی که به محیط زیست دو استان وارد می شود کارهای بر زمین مانده زیاد است.

جعفری نژاد خاطرنشان کرد: تجربه، علم و نظرات کارشناسی ثابت کرده است که در صورت هزینه کردن برای اکوسیستم تالابی، اثرات پایداری بیشتری برای جوامع بومی ایجاد می شود و این اثرات بیشتر از احداث واحدهای صنعتی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان  ادامه داد: در راستای اقتصاد مقاومتی و اقتصاد سبز ضرورتا باید در حفاظت و پایداری اکوسیستم های تالابی رویکرد جدیدی داشته باشیم ونیاز است وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نگاه جدی تری به این موضوع داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری کارگاه های تدوین برنامه مدیریت زیست بومی تالاب آق گل فضایی برای همکاری و هم افزایی در راستای پایداری اکوسیستم منحصر به فرد تالاب آقگل در دو استان همدان و مرکزی باشد.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.