به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

پایان تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 3645
  پرینتخانه » مازندران تاریخ انتشار : 25 اسفند 1398 - 13:02 | 394 بازدید | ارسال توسط :
حسینعلی ابراهیمی کارنامی:

پایان تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت : تلفات پرندگان مهاجر زمستان گذران در تالاب بین المللی میانکاله پس از حدود ۵۰ روز جمع آوری لاشه پرندگان در حوزه جغرافیایی تالاب در استان مازندران و گلستان خاتمه یافت.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : روزانه حدود ۴۰ نفر از نیروهای محیط زیست برای جلوگیری از گسترش مسمومیت ها به سایر پرندگان و آسیب زدن به محیط زیست، کار پایش لاشه پرندگان مهاجر را در تالاب انجام می دادند.

وی اضافه کرد : از حدود ۴۸ ساعت گذشته تاکنون با وجود پایش منطقه از سوی نیروهای محیط زیست در منطقه در دو حوزه جغرافیایی تالاب بین المللی مازندران و گلستان، هیچ لاشه ای پیدا نشده و این رویه نشان می دهد که تلفات پرندگان خاتمه یافت.

وی اظهارداشت : در هفته گذشته در مجموع ۱۷۰قطعه لاشه پرندگان در پایش جمع آوری شد و این در حالیست که در ۴۸ ساعت گذشته در پایش ها هیچ لاشه ای یافت نشده و این نشان می دهد که تلفات خاتمه یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت : با شروع مهاجرت معکوس پرندگان مهاجر از تالاب بین المللی میانکاله به مقصد اصلی پایش همچنان در منطقه با حضور نیروهای محیط زیست ادامه خواهد داشت.

ابراهیمی اظهارداشت : تاکنون حدود ۵۰ درصد از پرندگان مهاجر زمستان گذران برای جوجه ریزی کار مهاجرتشان را انجام دادند و پیش بینی می شود مابقی پرندگان نیز در روزهای آینده مهاجرت معکوس خود را انجام دهند.

 

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : ایرنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.