به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

تأثیرات منفی کروناویروس بر محیط زیست - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 4075
  پرینتخانه » ویژه تاریخ انتشار : 26 فروردین 1399 - 17:41 | 583 بازدید | ارسال توسط :
محیط زیست و کرونا

تأثیرات منفی کروناویروس بر محیط زیست

اثرات منفی کرونا ویروس و بیماری کوید-19 بر محیط زیست و منابع طبیعی

یکی از مواردی که جهان پیش از شیوع کروناویروس با آن مقابله می‌کرد، افزایش مصرف پلاستیک برای پیشگیری از آلودگی محیط‌زیست بود، اما در حال حاضر با نگاهی به اطراف خود شاهد افزایش روزافزون مواد پلاستیکی استفاده‌شده در مقابله با این ویروس همه‌گیر هستیم.

به نقل از نیوز، یکی از موارد توصیه‌شده برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شست‌وشوی مکرر دست است، اما تاکنون به صابون شست‌وشوی دست‌های خود دقت کردید؟ شاید همه ما به فوم شست‌وشوی دست علاقه‌مند باشیم اما بطری این ماده شوینده یکی از عوامل مخرب در محیط‌زیست است.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند، صابون‌های مایع در از بین بردن کروناویروس بسیار مؤثرتر از صابون‌های قالبی هستند و یکی از علل بیان‌شده در این تصور افراد، تماس دست با قالب صابون است که به نظر می‌رسد ممکن است موجب انتقال بیماری شود.

مارلن وولف ، محقق فوق دکتری مهندسی عمران و محیط‌زیست در موسسه محیط‌زیست وودز دانشگاه استنفورد گفت: به نظر من تفاوتی بین استفاده از صابون مایع و یا صابون قالبی نیست و مهمترین مورد شست و شوی مناسب و دقیق دست‌هاست.

وی اظهار کرد: در مورد تأثیر شست و شوی دست‌ها برای از بین بردن باکتری‌ها تحقیقات زیادی صورت گرفته و در حال حاضر نیز به تحقیقات بیشتری در زمینه کرونا ویروس نیاز داریم.

با این وجود، وی معتقد است که صابون در مبارزه با ویروس مؤثر است. صابون غشای چربی ویروس را تجزیه می‌کند، اما ویروس را نمی‌کشد و از ما در مقابل ویروس محافظت می‌کند.

وی در ادامه افزود: اگر حتی صابون‌های قالبی به نظر آلوده و یا ترک‌خورده باشند با شست‌وشوی دقیق همان میزان کم آلودگی از بین خواهد رفت.

وولف به افرادی که علاقه‌ای به استفاده از صابون‌های قالبی ندارند، توصیه می‌کند: برای کاهش تأثیر منفی بطری‌های صابون مایع بر طبیعت از بطری باقابلیت مصرف مجدد استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان کنونی و با همه‌گیری کروناویروس مهمترین مسأله سلامت انسان است.

وی در ادامه افزود : صابون قالبی پاک‌کننده بسیار خوبی برای پاکیزگی با حداقل تأثیرات محیطی است ولی به دلیل اهمیت بهداشت در اوضاع کنونی می‌توان از هر صابونی و یا حتی ژل دوش برای پاکیزگی استفاده کرد اما به پیامدهای آینده آلودگی‌های پلاستیکی ایجادشده با شیوع کروناویروس نیز توجه داشته باشید.

مترجم راحله بختیاری

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.