به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

اثرات مثبت و منفی کرونا بر محیط زیست و زمین - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 4257
  پرینتخانه » یزد تاریخ انتشار : 03 اردیبهشت 1399 - 16:58 | 571 بازدید | ارسال توسط :
کرونا و محیط زیست

اثرات مثبت و منفی کرونا بر محیط زیست و زمین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، دوستی با زمین به معنی امن نگاه داشتن طبیعت بی کران این سیاره آبی و پاک نگه داشتن آن از هرگونه آلودگی های زیست محیطی و شیمیایی است. هرچند در حال حاضر سالانه هزاران کودک زیر […]

اثرات مثبت و منفی کرونا بر محیط زیست و زمین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، دوستی با زمین به معنی امن نگاه داشتن طبیعت بی کران این سیاره آبی و پاک نگه داشتن آن از هرگونه آلودگی های زیست محیطی و شیمیایی است. هرچند در حال حاضر سالانه هزاران کودک زیر ۵ سال به سبب استفاده از آب آلوده بر اثر تخلیه فاضلاب های صنعتی و شهری و تخلیه و دفن غیربهداشتی پسماند به بیماریهای واگیردار مبتلا و جان خود را از دست می دهند.
امسال روز جهانی زمین پاک را در حالی سپری می‌کنیم که شیوع کرونا تأثیرات ضد و نقیضی بر روی زمین داشته است. متخصصان محیط زیست در سراسر دنیا با تعجب و تحیر در حال رصد تأثیرات مثبت قرنطینه‌ مردم بر روی طبیعت هستند. با تعطیلی کارخانه‌های آلاینده در سراسر دنیا به دلیل شیوع کرونا، نه تنها آلودگی هوا در جهان کاهش یافته، بلکه تولید پسماندهای خطرناک این کارخانه‌ها هم متوقف شده است.
همچنین حضور کمتر اتومبیل‌ها در جاده‌ها نه تنها بر بهبود وضع هوا تأثیر داشته، بلکه موجب کاهش  تصادفات جاده ای حیوانات شده، اما از طرفی در حالی که همه از تأثیرات مثبت آن بر کاهش آلودگی هوا سخن می‌گویند، از نگاهی دیگر باید به شدت نگران پسماندهای عفونی و خطرناکی باشیم که پس از پایان کرونا با عواقب آنها دست و پنجه نرم خواهیم کرد. لذا مدیریت صحیح اینگونه پسماندها توسط شهروندان می تواند نقش موثری داشته باشد. به طور مثال عدم رها سازی ماسک و دستکش های استفاده شده در محیط و تحویل جداگانه ماسک و دستکش های استفاده شده به عوامل جمع آوری پسماند،  و یا در موقع خرید، کیسه، زنبیل یا ساک خرید را همراه خود ببرید و به فروشنده بگویید به کیسه نایلونی نیاز ندارید.
کرونا اثبات کرد که می‌توان زمین، این تنها سیاره قابل زیست در جهان بی‌کران، را پاک کرد و پاک نگاه‌ داشت.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.