به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

مستند سازی زادآوری کل و بز در پناهگاه حیات وحش شیرکوه - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 4540
  پرینتخانه » یزد تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1399 - 19:12 | 472 بازدید | ارسال توسط :
زادآوری کل و بز

مستند سازی زادآوری کل و بز در پناهگاه حیات وحش شیرکوه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد، در فیلمی که توسط محیط بان شیر یزدانی در هفته اول اردیبهشت سال جاری تهیه شد،  زادآوری کل و بز در پناهگاه حیات وحش شیرکوه شهرستان تفت مستند شده است. گفتنی است پناهگاه حیات وحش شیرکوه  مانند […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد، در فیلمی که توسط محیط بان شیر یزدانی در هفته اول اردیبهشت سال جاری تهیه شد،  زادآوری کل و بز در پناهگاه حیات وحش شیرکوه شهرستان تفت مستند شده است.
گفتنی است پناهگاه حیات وحش شیرکوه  مانند جزیره ای سبز در قلب بیابان‌ های مرکزی ایران جای دارد.کوهستان شیرکوه بوسیله بیابان های گرم و سوزان فلات مرکزی ایران محصور شده است و یک  اکوسیستم بسیار ارزشمند و منحصر به فرد  را تشکیل داده است.
این زیستگاه ارزشمند  همواره در خشکسالی ها و شرایط اقلیمی خاص استان کویری یزد، پناهگاه گونه های جانوری و گیاهی بوده  و به همین دلیل غنای گونه ای بسیار ارزشمندی دارد  بطوریکه از ۸۰۰ گونه گیاهی استان ۶۱۰ گونه در شیرکوه پراکنش دارند و گونه های زیادی از پرندگان، خزندگان و پستانداران را نیز در خود جای داده است  و اخیرا گونه هایی جدیدی از حشرات ( پروانه ها و کفشدوزک ها)  و جوندگان نیز از این زیستگاه خاص به جهان علم معرفی شده اند. از جمله گونه هایی شاخصی که در شیرکوه زیست می کنند می توان به گونه کل و بز و قوچ و میش اشاره نمود. این کوهستان یکی از مهمترین زیستگاههای گونه کل و بز و قوچ و میش در استان محسوب می شود و جمعیت مناسبی از این دو گونه در خود جای داده است.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.