به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

رونمایی از یک فروند هواپیمای کوچک برای پایش جنگل ها و مراتع - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 5303
  پرینتخانه » لرستان تاریخ انتشار : 19 خرداد 1399 - 21:02 | 439 بازدید | ارسال توسط :
پایش هوایی حریق

رونمایی از یک فروند هواپیمای کوچک برای پایش جنگل ها و مراتع

این برای اولین بار است که در تاریخ منابع طبیعی لرستان، یک فروند هواپیمای کوچک برای پایش جنگلها، حفاظت و پیشگیری از حریق در استان مستقر می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در این راستا استاندار لرستان گفت: بارش های مطلوب سال گذشته و اوایل سالجاری که در کشور و استان رخ داد، سبب گردید که پوشش گیاهی غنی شده و مراتع و علوفه ها رشد فزاینده ایی داشته باشند که همین امر، می تواند خطر آتش سوزی جنگل ها و مراتع را در این فصل گرم قوت ببخشد.

سیدموسی خادمی افزود: سوای پوشش گیاهی غنی، عوامل طبیعی، سهل انگاری برخی از افراد و تفرج گران نیز احتمال آتش سوزی را بیشتر نموده که برای شناسایی نقاط حریق، استقرار یک فروند هواپیمای پایش جنگل ها و مراتع در استان ضروری بود.

وی وجود این هواپیما برای شناسایی حریق در نقاطی که صعب العبور هستند را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: خوشبختانه طی مذاکراتی که از قبل صورت گرفته بود توانستیم این هواپیمای کوچک را برای شناسایی نقطه حریق و پایش جنگل ها و مراتع در استان مستقر کنیم  که خدایی نکرده اگر حریقی اتفاق بیفتد بلافاصله در کمترین زمان ممکن نسبت به اطفاء آن اقدام شود.

در ادامه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان نیز بیان کرد: با مساعدت و مذاکرات دکتر خادمی استاندار سختکوش استان، مجوز ۱۰۰ ساعت پرواز با این هواپیما به منظور پایش جنگلها، حفاظت و پیشگیری از حریق اخذ گردیده است.

شیرزاد_نجفی نیز به بارندگی های مطلوب سال گذشته و اوایل سالجاری که منجر به پوشش گیاهی غنی شده است گریزی زد و خاطرنشان کرد: این پوشش غنی اکنون به زنگ خطری برای حریق در سطح جنگل ها و مراتع مبدل گردیده که بایستی همه با همدلی و همکاری با هم، از جنگل ها و مراتع صیانت کنیم و نگذاریم که حریقی در سطح جنگل ها و مراتع رخ دهد.

 

نویسنده : به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل از | منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.