به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

توضیحات اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رامسر در خصوص ادعای شکار یک قلاده پلنگ توسط شکارچیان در روستای یازن منطقه اشکور - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 5517
  پرینتخانه » مازندران تاریخ انتشار : 31 خرداد 1399 - 15:46 | 367 بازدید | ارسال توسط :
ادعای شکار پلنگ

توضیحات اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رامسر در خصوص ادعای شکار یک قلاده پلنگ توسط شکارچیان در روستای یازن منطقه اشکور

ادعای شکار یک قلاده پلنگ توسط شکارچیان در باغات روستای یازن منطقه اشکور شهرستان رامسر، در تاریخ 21 خرداد ماه 99 در فضای مجازی دست به دست شد، بطوریکه برخی از کاربران محلی مدعی شدند ، یک قلاده پلنگ از سوی شکارچیان کشته و پلنگ دیگری نیز زخمی شده است و صدای غرش گاه و بیگاهش به گوش اهالی روستا می رسد.

محمدرضا نیاستی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رامسر در خصوص این ادعا گفت: پس از اطلاع از ادعای شکار یک قلاده پلنگ در فضای مجازی، نیروهای محیط زیست شهرستان تلاش کردند تا موضوع را از طریق دهیاران و شوراها و با حضور در منطقه بررسی کنند که تاکنون موفق نشدند به مدرکی دست یابند که نشانگر کشته شدن یک قلاده پلنگ باشد.

وی افزود: حمله پلنگ به انسان به ندرت اتفاق می افتد ضمن آنکه اگر حمله ای رخ داده باشد، باید فرد نجات یافته جراحات و زخم ناشی از حمله پلنگ را دربدن داشته باشد که تا این لحظه فردی که دچار واقع حمله پلنگ شده باشد، مراجعه ننموده است.

محمد رضا نیاستی در ادامه با بیان این‌که جست و جو ها برای اطمینان از کشته شدن احتمالی یک قلاده پلنگ و یا پلنگ زخمی دیگر با جدیت ادامه دارد، افزود: با  توجه به آثار و نشانه های مشکوک در منطقه، حضور پلنگ تایید اما همچنان به معنای اطمینان کامل از حضور این حیوان در منطقه نیست و ادعای شکار آن توسط شکارچیان نیاز به اثبات دارد که به همین منظور هماهنگی هایی با دادستان و نیروی انتظامی انجام شده و تا حصول نتیجه موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص ادعای شنیده شدن صدای پلنگ زخمی افزود: سه شب متوالی نیروهای محیط زیست شهرستان رامسر در منظقه ای که ادعا می شود صدای غرش پلنگ به گوش رسیده مستقر شدند و در تمام مدت ، صدایی مبنی بر حضور پلنگ شنیده نشده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رامسر با انتقاد از شایعه پراکنی های بی مورد در فضای مجازی گفت :‌  شایعات باعث حساسیت و وحشت زیاد در بین اهالی روستا شد ضمن اینکه افرادی که مدعی هستند این شکار انجام شده می توانند مستندات خود را به اداره محیط زیست شهرستان رامسر و یا فرمانداری و بخشداری ارائه کنند.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان، اطمینان داد، موضوع را تا حصول نتیجه نهایی با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.