به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

ورود پساب یکی از واحدهای صنعتی در سوادکوه آسیب زیاید به محیط زیست این منطقه وارد کرد. - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 6199
  پرینتخانه » مازندران تاریخ انتشار : 18 مرداد 1399 - 21:18 | 346 بازدید | ارسال توسط :
تکرار یک سهل‌انگاری و مرگ دسته جمعی ماهی‌ها

ورود پساب یکی از واحدهای صنعتی در سوادکوه آسیب زیاید به محیط زیست این منطقه وارد کرد.

وارد شدن پساب صنعتی یک کارخانه در شهرک صنعتی بشل شهرستان سوادکوه شمالی به رودخانه که موجب مرگ بیش از ۲۴ هزار قطعه ماهی شد، به گفته کارشناسان محیط زیست به علت شدت آلایندگی آثار زیان‌بار زیادی بر محیط زیست خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، صبح روز جمعه ۱۷ مرداد ویدئویی از ورود پساب یکی از واحدهای صنعتی فعال در شهرک صنعتی بشل به یک رودخانه منتشر شد که نشان می‌داد بخش زیادی از یک رودخانه واقع در جنگل‌های منطقه که در نهایت به رود تلار وصل می‌شود تغییر رنگ داده و ماهی‌های زیادی نیز در اطراف رود و روی آب تلف شده‌اند.

در این ویدئو که ۱۵ مرداد ضبط شده، عنوان می‌شود پساب صنعتی یکی از شرکت‌ها در رودخانه رها شده و این اتفاق را رقم زده است.

پس از انتشار این ویدئو مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ضمن تأیید خبر رخ دادن این اتفاق اعلام کرد که اقدامات لازم برای بررسی میزان خسارت وارد شده به محیط زیست آغاز شده و پرونده‌ای هم برای پیگیری قضایی این واقعه مخرب محیط زیستی تشکیل شده است.

«عباسعلی ابراهیمی کارنامی» به این موضوع هم اشاره کرد که این اتفاق یک بار دیگر نیز به دلیل سهل‌انگاری متولیان همین کارخانه رخ داده بود و قانون نیز مالک شرکت را به پرداخت جریمه محکوم کرد.

گستردگی آلودگی

پس از وقوع این حادثه بلافاصله نیروهای حفاظت محیط زیست برای پیشگیری از افزایش آسیب‌ها و جلوگیری از ورود آلودگی‌ها در منطقه حاضر شدند و شرکت نیز مکلف شد با توجه به دِبی کم آب رودخانه و شیب کم بستر به سرعت نسبت به برگرداندن پساب باقی مانده در بستر رودخانه اقدام کند ، اما مشاهدات خبرنگار ایرنا و اظهارات برخی بومیان نشان می‌دهد که به دلیل حجم بالای پساب، آلودگی‌ها تا حدود سه کیلومتر در بستر رودخانه پیش رفته است و هزاران قطعه ماهی‌ از گونه‌های مختلف مانند سیاه‌ماهی، تیزکولی و کاراس تلف شده‌اند.

یکی از ساکنان منطقه هفت‌تن قائمشهر که در فاصله بیش از سه کیلومتری این واحد صنعتی قرار دارد به خبرنگار ایرنا می‌گوید: دو روز پیش آلودگی در نهری که از منطقه هفت‌تن می‌گذرد هم قابل مشاهده بود. رنگ آب به طور کامل نارنجی شده بود و ماهی‌های تلف شده هم روی آب قرار داشتند.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : ایرنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.