به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

توسعه صنعت و کشاورزی نیازمند حفظ مسایل زیست محیطی است - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 6899
  پرینتخانه » یزد تاریخ انتشار : 10 آبان 1399 - 15:20 | 408 بازدید | ارسال توسط :
الزامات توسعه صنعت و کشاورزی

توسعه صنعت و کشاورزی نیازمند حفظ مسایل زیست محیطی است

رییس فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نمایندگان دوره یازدهم به هیچ عنوان نسبت به مواردی که در آن حقوق مردم نادیده گرفته شود، کوتاه نخواهند آمد، گفت: چرخ صنعت و کشاورزی باید با اولویت حفظ محیط زیست بچرخد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد به نقل  از ایرنا  سمیه رفیعی روز پنجشنبه در بازدید از مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو اردکان اظهار کرد که رعایت الزام زیست محیطی از سوی صنایع متعهد، راهگشای توسعه متوازن است و از واحدهای صنعتی نیز انتظار همراهی در این زمینه داریم و رویه حفظ محیط زیست باید به طور کامل در تمامی صنایع جدید و قدیم رعایت شود.
وی  به همراه رشیدی رییس کمیسیون کشاورزی و جهش تولید مجلس با مشاهده اقدام موثر این واحد صنعتی در کاهش آلاینده های محیط زیست، از جمله تجهیزات مدرن غبارگیری در واحدهای فولادی و گندله سازی، فضای سبز ۵۰۰ هکتاری و نیروگاه خورشیدی افزود:  کمتر صنعتی در کشور موفق شده هچون چادرملو  زنجیره تولید را  تکمیل کند که این امر بسیار ارزشمند است.
وی تصریح کرد: همانطوری که این شرکت با فعالیت هایش نقشی اثر بخش در اقتصاد کشور دارد باید در زمینه تعهدات اجتماعی نیز الگو دیگر صنایع باشد .
رفیعی اظهار کرد: وظیفه ما بررسی مبتنی بر تحقیقات کارشناسی به دور از غوغاسالاری های رسانه ای در خصوص مسایل زیست محیطی است.
رییس فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی مجلس افزود: در بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم مسوولان استان یزد به خوبی نسبت به مساله مهم محیط زیست حساس هستند.
وی آگاهی و مطالبه به حق مردم در مورد حراست از محیط زیست را موتور محرکه برای مسوولان در این مورد دانست و افزود: پراکندگی صنایع در شهرستان اردکان خیلی بیشتر از حد تصور بود و این مهم حساسیت نظارت بر عملکرد صحیح صنایع را دو چندان کرده است.
رییس فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی مجلس ، گفت: صنایعی که امروز مورد بازدید قرار گرفت، انصافاً به لحاظ محیط زیستی حرف برای گفتن داشت و می‌شود خیال مردم اردکان را در این خصوص راحت کرد.
رفیعی در ادامه ،محیط زیست را به لحاظ حساسیت مساله‌ای اجتناب ناپذیر در زندگی افراد جامعه دانست و بیان کرد: باید بیش از پیش نسبت به حراست از ظرفیت‌های زیست محیطی در تمام نقاط کشور برنامه‌ریزی شود.
وی در خصوص واحدهایی که پیشرفت فیزیکی پایین دارد و مسوولان آنها درخواست صدور مجوز دارند ، خاطرنشان کرد: این موضوع باید با فوریت در دستور کار فراکسیون محیط زیست و کمیسیون کشاورزی مجلس قرار گیرد و بعد از انجام اقدامات کارشناسی تصمیم نهایی تعیین و اعلام نظر شود.
رییس فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: این فراکسیون با هر موردی که سلامت مردم را تهدید کند مخالف و جلو آن می‌ایستد.
همچنین  نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسوولان معادن و صنایع باید بیش از پیش به تعهدات اجتماعی خود نسبت به مردم این شهرستان عمل کنند.
محمدرضا دشتی اردکانی افزود: رفع آلودگی اردکان باید در اولویت تمامی صنایع مستقر در این شهرستان قرار گیرد.
وی با اشاره به اهمیت وجود ظرفیت‌های علمی و انسانی در این شهرستان، گفت: پارک علم و فناوری اردکان سعی دارد با ایجاد مرکز رشد صنایع آلاینده موجود در این شهرستان را پاک و ساماندهی کند.
دشتی اردکانی؛ ایجاد زمینه لازم برای افزایش ارزش افزوده صنایع مستقر در شهرستان اردکان را از جمله اقدامات در دستور کار دانست و بیان کرد: توسعه همه جانبه در گرو همکاری مستمر تمامی عناصر مدیریتی در استان است.
هم اکنون ۲۵۰ واحد صنعتی و ۱۸۵ واحد معدنی در اردکان فعال است و  این شهرستان از لحاظ مواد معدنی از مناطق  غنی یزد است، هم اکنون این استان علاوه بر ۱۰ معدن بزرگ ملی، حدود ۵۰۰ معدن بزرگ و کوچک دارد که در این واحدها بیش از ۱۲ هزار نفر مشغول کار هستند.
همچنین  حدود هفت هزار نفر در واحدهای مختلف صنعتی و معدنی چادرملو اردکان مشغول به کار هستند.
شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، احمدآباد و اردکان است.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.