به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

پنجمین حریق در پارک ملی گلستان، نیروهای تازه نفس وارد می شوند - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 8688
  پرینتخانه » گلستان تاریخ انتشار : 29 آذر 1400 - 22:19 | 503 بازدید | ارسال توسط :
محمدرضا کنعانی

پنجمین حریق در پارک ملی گلستان، نیروهای تازه نفس وارد می شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به وقوع آتش سوزی جدید در پارک ملی گلستان گفت: در زمان حاضر ۱۰۰ نیروی عملیاتی مشغول جلوگیری از پیشروی و گسترش شعله آتش در این ذخیره‌گاه زیست‌کره هستند.
پنجمین حریق در پارک ملی گلستان، نیروهای تازه نفس وارد می شوند

به گزارش پایگاه خبری زیست سیما به نقل از ایرنا، محمدرضا کنعانی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: امروز یک مورد آتش سوزی در پارک ملی به وقوع پیوست که از نخستین لحظات محیط بانان و نیروهای مردمی در منطقه حاضر شده و برغم تلاش بیش از ۱۵ ساعته مامورین اجرایی به دلیل سخت گذر بودن منطقه، با وجود تلاش فراوان نیروها حریق این منطقه هنوز مهار نشده است.

وی افزود: در عملیات امروز یک بالگرد هوا فضای سپاه با سبد مخصوص حمل آب، در اطفای حریق مشارکت داشت که از صبح روز سه شنبه یک فروند بالگرد جدید اضافه خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان یادآور شد: امشب نیروهای امدادی برای جلوگیری از گسترش حریق در منطقه حضور دارند و از صبح فردا در مجموع ۱۰۰ نفر نیروی سازماندهی شده منابع طبیعی، محیط زیست، مردم محلی و بسیج وارد منطقه عملیاتی می شوند.

طبق گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از روز پنجشنبه گذشته تاکنون پنج فقره آتش سوزی در پارک ملی گلستان حادث شده است.

پارک ملی گلستان بزرگ ترین و قدیمی ترین پارک ملی کشور با مساحت ۹۱ هزار و ۸۹۵ هکتار در شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی واقع است که در سال ۱۳۵۴ به عنوان ذخیرگاه زیست کره در زمره ۵۰ ذخیرگاه بیوسفری جهان در فهرست یونسکو ثبت شد.

بخش ناچیزی از پارک ملی گلستان در سرزمین استان سمنان قرار دارد.

این پارک دارای سه نوع آب و هوای متفاوت خشک، نیمه خشک و نیمه مرطوب است که همین ویژگی باعث شده این پارک دارای پوشش گیاهی متنوع از استپ خشک تا جنگل انبوه باشد.

گونه‌های جانوری این پارک شامل آهو، پلنگ، تشی، خرس قهوه ایی، خرگوش، حشره خورها، راسو، روباه، روباه ترکمنی، رودک، سمور جنگلی، سیه گوش، شوکا، شنگ، قوچ و میش، کل و بز، گراز، گربه پالاس، گرگ، مرال، سمندر، قورباغه جنگلی، وزغ سبز، لاک پشت چهار چنگالی، مارمولک بی پا، مار آبی، مار قیطانی، گرزه مار و افعی قفقازی است.

گلستان در سال ۱۳۵۴ نخستین پارک ملی ایران شد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه زیست محیطی کره زمین به ثبت رسیده است.

نویسنده : پایگاه خبری زیست سیما | منبع خبر : ایرنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.