به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

تولید و واردات پلاستیک‌های یک‌بار مصرف در کانادا ممنوع شد! - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 8950
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 01 تیر 1401 - 7:16 | 343 بازدید | ارسال توسط :
به گزارش تسنیم

تولید و واردات پلاستیک‌های یک‌بار مصرف در کانادا ممنوع شد!

مقامات کشور کانادا فروش، تولید و واردات برخی از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف مضر را ممنوع کرد.
تولید و واردات پلاستیک‌های یک‌بار مصرف در کانادا ممنوع شد!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مقامات کشور کانادا، شرکت‌ها و کارخانجات این کشور را تا پایان سال از تولید و واردات پلاستیک‌های یک‌بار مصرف منع کردند؛ از جمله محصولات پلاستیکی که این کشور اجازه تولید آن‌ها را نمی‌دهد, کیسه‌های پلاستیکی خرید، ظروف بیرون‌بر و حلقه‌های نگه دارنده قوطی‌ها و بطری‌ها است.

در بیانیه مقامات کانادایی آمده است: متعهد شدیم استفاده از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف مضر را ممنوع کنیم و به این وعده عمل می‌کنیم. ممنوعیت تولید و واردات کیسه‌های پلاستیکی، کارد و چنگال، نی و سایر اقلام از دسامبر ۲۰۲۲ اجرایی و فروش این اقلام از دسامبر ۲۰۲۳ ممنوع می‌شود.همچنین ممنوعیت صادرات این موارد نیز در سال ۲۰۲۵ اجرایی خواهد شد.

رویترز نوشت، این ممنوعیت به دنبال اقدام مشابه فرانسه در قبال مواد پلاستیکی در سال گذشته و بخشی از اقدام گسترده دولت‌های جهان برای محدود کردن تولید پلاستیک‌های یک‌بار مصرف است. همچنین در ماه مارس، سازمان ملل موافقت کرد که کار روی اولین معاهده جهانی آلودگی ناشی از مواد پلاستیکی را آغاز کند. اگرچه این توافق تا سال ۲۰۲۴ کامل نخواهد شد اما می‌تواند یکی از مهم ترین تلاش‌ها برای مهار تغییرات آب و هوایی از زمان توافق پاریس در سال ۲۰۱۵ باشد.

نویسنده : سلام آبادی | منبع خبر : تسنیم
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.