به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

شکارچی پازن در رودبار ۳۷۰ میلیون ریال جریمه شد - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 2888
  پرینتخانه » گیلان تاریخ انتشار : 23 بهمن 1398 - 13:54 | 404 بازدید | ارسال توسط :
دستگیری شکارچی متخلف:

شکارچی پازن در رودبار ۳۷۰ میلیون ریال جریمه شد

یک شکارچی غیر مجاز و متخلف که در سال جاری اقدام به شکار یک عدد پازن نموده بود، پس از تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی و صدور رأی مجرمیت، علاوه بر ضبط مهمات و ادوات شکار، به پرداخت ۱۲۰ میلیون ریال جریمه به نفع دولت محکوم شد. این مجرم علاوه بر جریمه فوق می بایست ۱۵۰ میلیون ریال نیز به عنوان ضرر و زیان حیات وحش به نفع دولت پرداخت نماید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، رییس اداره حفاظت محیط زیست رودبار با اعلام این خبر ضمن قدردانی از دستگاه قضایی شهرستان رودبار به جهت حسن توجه به مسایل محیط زیست، در خصوص حکم صادره گفت: بعد از اطمینان از وقوع عمل مجرمانه این شکارچی، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با تشکلیل پرونده قضایی، وی را به مرجع قضایی رودبار معرفی نمود که این پرونده طی دو مرحله در محاکم قضایی شهرستان رودبار و دادگاه تجدید نظر استان رسیدگی شد.

 دادگاه کیفری شهرستان رودبار این مجرم را علاوه بر ضبط ادوات و مهمات، به واسطه شکار غیر مجاز به پرداخت ۱۰۰میلیون ریال و به جرم نگهداری ادوات و مهمات شکار به ۲۰میلیون ریال جریمه به نفع دولت محکوم نموده است.

رامین حسین زاده با اشاره به افزایش مبلغ ضرر و زیان حیات وحش در سالجاری گفت: طبق مصوبه شورای عالی محیط زیست که از هفتم دیماه سال جاری لازم به اجرا می‌باشد، شکار یک رأس کل و بز ۲۵۰ میلیون ریال می‌باشد که با احتساب ۱۲۰ میلیون ریال رای دادگاه، این مجرم می‌بایست مجموعا ۳۷۰ میلیون ریال جریمه نقدی به نفع دولت واریز نماید.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.