به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

مدیران ۲ واحد صنعتی شهرستان بهار به جمع‌آوری پسماند محکوم شدند - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 3200
  پرینتخانه » محیط زیست انسانی, همدان تاریخ انتشار : 05 اسفند 1398 - 15:21 | 482 بازدید | ارسال توسط :
معصومه پارچیان گفت:

مدیران ۲ واحد صنعتی شهرستان بهار به جمع‌آوری پسماند محکوم شدند

رییس اداره محیط زیست شهرستان بهار گفت: مرجع قضایی مدیران ۲ واحد صنعتی متخلف این شهرستان را به جمع‌آوری پسماند محکوم کرد.

معصومه پارچیان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: چندی پیش کارکنان ۲ واحد متخلف واقع در شهرک صنعتی لالجین با استفاده از یک پیمانکار بدون مجوز اقدام به انتقال پسماند و رهاسازی آن در اراضی کشاورزی کرده بودند.
رییس اداره محیط زیست شهرستان بهار ادامه داد: مسوولان این ۲ واحد متخلف شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند که طبق رای قاضی آنها به جمع آوری پسماند و پرداخت جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه پیمانکار مورد اعتماد و دارای مجوز قانونی برای جمع آوری و دفن اصولی پسماند شهرک صنعتی لالجین پیش بینی شده برخی واحدهای تولدی برای پرداخت نکردن هزینه با رقم اندکی اقدام به بکارگیری پیمانکارهای بدون مجوز برای جابجایی و دفن پسماند می کنند.
رییس اداره محیط زیست شهرستان بهار یادآوری کرد: پیش از انعقاد قرار داد با این پیمانکار دارای مجوز، واحدهای صنعتی اقدام به رهاسازی پسماند در رودخانه «قوری چای» و اراضی کشاورزی حوالی شهرک صنعتی می کردند که این وضعیت با پیگیری‌های صورت گرفته ساماندهی شد.
پارچیان ادامه داد: پیشتر نیز ۲ واحد فعال در شهرک صنعتی لالجین اقدام به دپو پسماند در جلوی این واحدها کرده بودند که ملزم به جمع آوری پسماند و پرداخت جریمه نقدی در حق دولت شدند.
وی گفت: روزانه ۴۰ تن زباله شهری در شهر بهار، ۲۵ تن در صالح آباد، ۱۷ تن در لالجین و ۱۰ تن در مهاجران تولید می شود؛ همچنین میزان پسماند پزشکی در بیمارستان آیت الله بهاری به هشت تن و ۷۰۰ کیلوگرم در سال می رسد.
وی ادامه داد: پسماندهای عمرانی شهر بهار به صورت ماهانه ۱۲۰ تن، صالح آباد ۲۷۰ تن و لالجین ۱۵۰ تن است.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : ایرنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.