به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

به توله‌گرگ‌ها نزدیک نشوید - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 4828
  پرینتخانه » همدان تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1399 - 11:22 | 530 بازدید | ارسال توسط :
هشدار محیط زیست

به توله‌گرگ‌ها نزدیک نشوید

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد با توصیه به احتیاط روستائیان و توجه به هشدارها با توجه به فرارسیدن فصل زاد و ولد گرگ ها گفت: هر گونه حمله گرگ را روستائیان می توانند از طریق دهیاران به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع رسانی کنند تا اقدامات قانونی را برای دفع گرگ انجام دهیم.

روح‌الله زال‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: فصل زاد و ولد گرگ ها فرارسیده و گرگ ها برای تأمین منابع غذایی توله های خود به جاهایی می روند که منابع غذایی بیشتر باشد و اگر در طبیعت گونه های خرگوش، گراز، موش و سنجاب و هر حیوانی که جزء زنجیره غذایی گرگ به شمار می رود، وجود نداشته باشد به ناچار به سمت روستاها کشیده می شوند.

وی با بیان اینکه متأسفانه منابع غذایی گرگ ها به علت وسعت کشاورزی، استفاده از سموم شیمیایی در اراضی و شکار بی رویه کم شده است، تصریح کرد: در برخی روستاها ممکن است زباله ها به صورت غیراصولی دفن شود که این امر موجب تجمع سگ های ولگرد و گرگ ها در محل دفن زباله های روستاها می شود و احتمال خطر حمله گرگ به دام ها و انسان را  ایجاد می کند.

زال پور خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از احتمال هر گونه حمله گرگ ها افراد مسن و یا کم سن و سال حتی الامکان به تنهایی به خارج و یا حاشیه روستا نروند و از نزدیک شدن به توله گرگ ها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه اصولاً گرگ ها انتقام جو هستند، تصریح کرد: برخی از روستائیان اقدام به دو رگه گیری کرده و توله گرگ ها را در کنار سگ ها نگهداری می کنند که این گرگ ها به گرگاس (گرگ دورگه یا سگ گرگی) معروف هستند و خوی گرگی این نوع از گرگ ها بیشتر بوده و بیشترین حمله های گرگ نیز از طریق گرگاس ها صورت می گیرد که بهتر است این توله گرگ ها را به لانه های خود برگردانید.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد بیان کرد: در صورت گرفتن توله گرگ ها به طور قطع گرگ به خاطر توله خود به سمت روستا کشیده شده و ممکن است حتی به دام انسان حمله کند.

وی با تأکید بر اینکه روستائیان حتماً محل دفن زباله های روستا را مدیریت کرده و زباله های خود را اصولی دفن کنند، یادآور شد: دامداران برای حفظ دام های خود که در صحرا چرا می کنند، حتماً از سگ نگهبان و افراد قوی برای مواجهه احتمالی با هر گونه حمله گرگ استفاده کنند.

به گزارش ایسنا؛ در برخی از کانال های فضای مجازی مشاهده شدن تعدادی گرگ در حوالی یکی از روستاهای شهرستان اسدآباد گزارش شده است.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.