به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

جمع آوری صمغ سقز تنها با مجوز امکان پذیر است - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 5529
  پرینتخانه » کرمانشاه تاریخ انتشار : 31 خرداد 1399 - 17:03 | 475 بازدید | ارسال توسط :
جمع آوری صمغ سقز

جمع آوری صمغ سقز تنها با مجوز امکان پذیر است

رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : برداشت سقز در عرصه‌های منابع طبیعی استان بدون اخذ مجوز ممنوع است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، وحید عزیزی رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان جمع آوری صمغ سقز تنها با مجوز امکان پذیر استکرمانشاه با اشاره به وضعیت نسبی احتمال دریافت مجوز برداشت گفت: برای دریافت مجوز استحصال سقز از درختان بنه در منابع طبیعی استان با سازمان جنگل‌ها مکاتبه کرده و منتظر پاسخ آن‌ها هستیم.
او با اشاره به ممنوعیت برداشت سقز از عرصه‌های منابع طبیعی استان بدون اخذ مجوز، گفت : متخلفان این حوزه از طریق مراجع قضایی تحت پیگیری قرار خواهند گرفت.
عزیزی با بیان اینکه آخرین بار سال ۱۳۹۷ استحصال سقز را از عرصه‌های منابع طبیعی استان در منطقه اورامانات و از شهرستان‌های روانسر، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجانی داشته‌ایم، گفت: در آن زمان ۴۵ تن سقز از منابع طبیعی این شهرستان‌ها استحصال شد که نیمی از آن تحت عنوان شیره به دبی، عمارت و کشور‌های اروپایی صادر و نیم دیگر آن هم به مصرف داخلی رسید.
عزیزی افزود: هر کیلوگرم سقز برداشت شده از منابع طبیعی استان در سال ۱۳۹۷ که آخرین سال استحصال بنه بود، به قیمت بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومان به فروش رسید که در مجموع تمامی سقز استحصال شده در منابع طبیعی استان در آن سال بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان درآمدزایی برای بهره برداران به همراه داشت .

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.