به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

مشاهده پلنگ در پارک جنگلی النگدره گرگان/خطری مردم راتهدید نمی‌کند - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 6390
  پرینتخانه » گلستان تاریخ انتشار : 03 شهریور 1399 - 13:52 | 639 بازدید | ارسال توسط :
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

مشاهده پلنگ در پارک جنگلی النگدره گرگان/خطری مردم راتهدید نمی‌کند

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست گلستان از مشاهده پلنگ در پارک جنگلی النگدره خبر داد و گفت: فقط هشدار داده‌ایم؛ خطری مردم را تهدید نمی‌کند.

محمود شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اواسط فروردین ماه سال گذشته نخستین بار یکی از پاراگلایدر سواران گلستان در هزارپیچ یک پلنگ ماده را به همراه دو توله اش مشاهده کرد و امسال هم پلنگ در پارک جنگلی النگدره مشاهده شده است.

وی افزود: ارتفاعات هزارپیچ و پارک جنگلی النگدره جزو زیستگاه‌های این حیوان محسوب می‌شود، حضور پلنگ در این مناطق اتفاق عجیب و نادری نیست.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گلستان ادامه داد: نمی‌توان تشخیص داد پلنگ مشاهده شده در پارک جنگلی النگدره همان پلنگ ماده است که سال گذشته با دو توله اش مشاهده شده یا خیر.

وی با اشاره به اینکه انسان غذای پلنگ نیست، ادامه داد: حضور پلنگ تاکنون برای مردم خطری نداشته چرا که تا زمانی که انسان برای پلنگ مزاحمتی ایجاد نکند این حیوان به کسی حمله نمی‌کند.

وی اضافه کرد: جنگل زیستگاه حیات وحش است و حضور پلنگ در هزارپیچ و یا النگدره عجیب نیست و ماهم نمی‌توانیم مانع حضور وی در زیستگاهش شویم؛ فقط به شهرداری اعلام کرده‌ایم به مردم اطلاع‌رسانی کنند تا بیشتر مراقبت کنند که مشکلی پیش نیاد.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : خبرگزاری مهر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.