به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

فاضلاب ریجاب در حال تبدیل شدن به کانون بحران است - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 6669
  پرینتخانه » کرمانشاه تاریخ انتشار : 19 مهر 1399 - 12:57 | 384 بازدید | ارسال توسط :
معاون محیط زیست استان کرمانشاه:

فاضلاب ریجاب در حال تبدیل شدن به کانون بحران است

معاون نظارت و پایش محیط زیست کرمانشاه از وضعیت بحرانی فاضلاب شهر ریجاب ابراز نگرانی کرد و گفت: باید فکری به حال ساماندهی فاضلاب این شهر شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، آذر ولی‌زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت فاضلاب ریجاب، افزود: متاسفانه شهر ریجاب به دلیل شرایط صخره‌ای که دارد حتی سیستم فاضلاب به صورت چاه جذبی که البته از نظر محیط زیست این شیوه هم مردود است، را ندارد و هیچ فاضلاب کشی در این شهر انجام نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام فاضلاب انسانی ریجاب از طریق کانال‌های روباز در شهر جریان دارد و در نهایت به رودخانه وارد شده و باعث آلودگی رودخانه هم می‌شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از پیامدهای وضعیت نامناسب فاضلاب ریجاب یاد کرد که در حال تبدیل شدن به یک کانون بحران جدی است و خاطرنشان کرد: در فصل بارندگی هنگامی که آب باران وارد کانال روباز فاضلاب شود، این حجم از آب و فاضلاب بالا زده و وارد حیاط منازل مسکونی مردم می‌شود.

به گفته ولی‌زاده، این وضعیت نامناسب می‌تواند جاذبه‌های گردشگری شهر ریجاب را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

وی بر لزوم تعیین تکلیف هرچه زودتر فاضلاب شهر ریجاب تاکید کرد و گفت: جلسات و پیگیری‌های مستمری در این زمینه با فرمانداری دالاهو، معاونت عمرانی استانداری و شرکت آب و فاضلاب داشتیم و پیگیری‌های لازم انجام شده و خوشبختانه مسئولین هم همکاری خوبی در این زمینه داشتند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: متاسفانه در میان بخش‌هایی که تبدیل به شهر شدند، بجز شهر “سرمست” شهر دیگری اعتبار برای ساماندهی فاضلاب و ایجاد تصفیه‌خانه(ردیف اعتباری ماده ۲۳) ندارد.

ولی‌زاده خواستار همکاری نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو برای پیگیری این موضوع شد و عنوان کرد: تقاضا داریم بودجه مورد نیاز برای ساماندهی وضعیت فاضلاب ریجاب پیش از آنکه به یک کانون بحران تبدیل شود، در بودجه سال ۱۴۰۰ حتما گنجانده شود.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.