به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

امید برای سیزدهمین سال متوالی، به مازندران آمد. - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 6953
  پرینتخانه » مازندران تاریخ انتشار : 15 آبان 1399 - 0:41 | 415 بازدید | ارسال توسط :
امید تک درنای سیبری

امید برای سیزدهمین سال متوالی، به مازندران آمد.

تنها بازمانده گله غربی درنای سیبری صبح چهارشنبه ۱۴ آبان ماه ۹۹ برای زمستانگذرانی به تالاب بین المللی فریدونکنار و سرخرود مهاجرت کرد و موجب خوشحالی علاقه مندان به محیط زیست و حیات وحش شد.

در این رابطه کورس ربیعی رئیس اداره نظارت بر امورحیات وحش محیط زیست مازندران گفت: “امید” تک درنای سیبری امروز ۱۴ آبان ماه توسط محیط بانان هنگام گشت زنی در  تالاب سرخرود ، مشاهده شد.

وی افزود : اگر چه امید امسال ۲ هفته دیرتر وارد مازندران شد ، ولی پس و پیش شدن ورود و خروج این آخرین بازمانده گله غربی درنای سیبری برای زمستان گذرانی در مازندران همواره به خاطر تغییرات شرایط آب و هوایی در سیبری و ایران وجود داشته است.

وی در باره نگرانی های دوستداران محیط زیست نسبت به سرنوشت امید هنگام زمستان گذرانی در مازندران ، گفت : از آن جایی که امسال تیراندازی در دامگاه فریدونکنار ممنوع است و با توجه به این که درنا هیچگاه طی چند ماه ماندگاری در مازندران از تالاب فریدونکنار خارج نمی شود ، امنیتش محفوظ است و همه روزه تحت حمایت و حفاظت محیط بانان منطقه قرار دارد.

درنای امید از زیستگاه زادآوری خود در سیبری از مسیر روسیه، قزاقستان و آذربایجان به فریدونکنار مازندران مهاجرت ‌و حدود چهار ماه از سال را با تغذیه در محدوده دامگاه‌های سنتی از باران و سرخرود و فریدونکنار زمستانگذرانی می‌کند.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران با کمک جوامع محلی و بومیان منطقه و باتوجه به اهمیت این پرنده به عنوان پرنده ای در خطرانقراض با انجام اقدامات مختلفی از این پرنده زیبا و با ارزش حفاظت می کند.

گفتنی است درنای امید ۱۳ سال است که بصورت تنها و انفرادی مهاجرت می کند.

شایان ذکر است امید سال گذشته، ۲۹ مهرماه در تالاب فریدونکنار فرود آمد و پس از ۱۲۹ روز زمستان گذرانی در مازندران، هشتم اسفندماه ۹۷ به سیبری بازگشت.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : محیط زیست مازندران
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.