به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

اقدامات سرمحیط بانی منطقه ی حفاظت شده گنو در روز ملی هوای پاک - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 1903
  پرینتخانه » هرمزگان تاریخ انتشار : 03 بهمن 1398 - 12:46 | 732 بازدید | ارسال توسط :
روز ملی هوای پاک

اقدامات سرمحیط بانی منطقه ی حفاظت شده گنو در روز ملی هوای پاک

اهم این اقدامات برگزاری طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان ، حضور در یکی از مدارس ابتدایی بنوبند ، درختکاری می باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل از  اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست هرمزگان ، عبدالرضا دهقانی رئیس سرمحیط بانی منطقه ی حفاظت شده گنو بابیان اینکه : در گرامیداشت روزملی هوای پاک ضمن حضور در دبستان ۶کلاسه میلاد روستای بنوبند (از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرعباس ) ضمن تشریح شعار امسال هوای پاک (هوای پاک ، اقدام وعمل ) به منابع آلودگی هوا وراهکارهای کاهش آلودگی هوا توضیحاتی ارائه شد. دهقانی به نقش دانش آموزان به عنوان همیار محیط زیست در مطرح نمودن و فرهنگ سازی مسائل زیست محیطی در نهادخانواده و ترویج آن به جامعه موثردانست . وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در کاهش آلودگی هوا به ما کمک می کند فرهنگ کاشت درخت می باشد که می شود از همین محیط کوچک مدرسه شروع نمائیم .
پس از این مراسم دانش آموزان چند اصله نهال به کمک مدیرمدرسه ، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست منطقه ی حفاظت شده گنو در محیط مدرسه خود کاشتند.
در ادامه این برنامه یک روز پس از مدرسه درخت کاری ، رئیس سرمحیط بانی گنو اقدام به برگزاری طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان در یکی از کلاس های این مدرسه نمود که دانش آموزان با شغل محیط بانی و وظایف یگان حفاظت محیط زیست و منطقه حفاظت گنو یه یکی از مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست می باشد( و همجوار با مدرسه دانش آموزان می باشد) توضیحاتی ارائه داد.
در ادامه این مراسم نشستی با مدیرومعلمین آن  مدرسه برگزار شد که دراین نشست برهر چه بهتر اقدامات و مطرح نمودن مسائل زیست محیطی با زبان قابل درک وگویا  برای دانش آموزان تاکید شد. در این نشست دهقانی برهمکاری هر چه بیشتر سرمحیط بانی منطقه در مسائل آموزشی در مدارس همجوار منطقه تاکید کرد.
گفتنی است : این مراسم با همکاری اداره روابط عمومی محیط زیست هرمزگان و منطقه ی حفاظت شده گنو برگزار گردید در این مراسم کتابچه مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان و بروشور محیط بان دربین  معلمین و  دانش آموزان توزیع شد.
در پایان این مراسم ضمن حضور در آرامستان شهر تازیان برسرمزار  مرحوم محیط بان بهروز رخش بهار یکی از محیط بانان منطقه حفاظت شده گنو،  سوره ی  فاتحه قرائت شد .

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : روابط عمومی حفاظت محیط زیست هرمزگان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.