به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

دفن بهداشتی ۵۰۰ قطعه لاشه پرندگان مهاجر تلف‌شده در تالاب میانکاله - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 1916
  پرینتخانه » مازندران تاریخ انتشار : 04 بهمن 1398 - 17:01 | 531 بازدید | ارسال توسط :
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران

دفن بهداشتی ۵۰۰ قطعه لاشه پرندگان مهاجر تلف‌شده در تالاب میانکاله

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه طی روز جاری با مشارکت دامپزشکی، بیش از 500 قطعه لاشه پرندگان مهاجر از تالاب میانکاله جمع آوری و دفن بهداشتی شد؛ گفت: با توجه به وقوع تلفات غیرعادی در پرندگان مهاجر آبزی در تالاب بین المللی میانکاله و خلیج گرگان، شکارچیان شرق استان تا مشخص شدن علت دقیق تلفات از ورود به عرصه‌های تالابی جدا خودداری کنند.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: طی روز جاری با مشارکت دامپزشکی، بیش از ۵۰۰ قطعه لاشه پرندگان مهاجر از تالاب میانکاله جمع آوری و دفن بهداشتی شد.

وی با بیان اینکه مابقی پرندگان تلف شده طی روز آتی جمع آوری خواهد شد؛ افزود: هنوز آمار دقیقی از تعداد تلفات پرندگان وجود ندارد و باید ببینیم طی روز آتی این تلفات همچنان ادامه دارد یا خیر.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پاسخ به این سوال که آیا علت این مرگ مشکوک پرندگان مشخص شده یا خیر و آیا این واقعه، زیست سایر آبزیان این تالاب را به مخاطره خواهد انداخت یا خیر؛ خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی‌شود پاسخ دقیقی به این سوالات داد و دامپزشکی استان در حال بررسی است و متعاقبا اعلام خواهد شد.

ابراهیمی بیان کرد: اقدامات سریع و هوشمندانه محیط زیست و دامپزشکی که در نوع خود کم سابقه بود است، در کنترل شیوع این واقعه بسیار موثر است.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع تلفات غیرعادی در پرندگان مهاجر آبزی در تالاب بین المللی میانکاله و خلیج گرگان، عملیات جمع آوری لاشه‌ها، دفن بهداشتی و نمونه گیری برای بررسی علت یا علل تلفات با همکاری اداره کل دامپزشکی استان ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: شکارچیان شرق استان  تا مشخص شدن علت دقیق تلفات از ورود به عرصه‌های تالابی و شکار پرندگان مهاجر جدا خودداری کنند و شکار تا پنج‌شنبه هفته آتی ممنوع است.

به گفته وی، گونه‌های تلفات شده شامل چنگر معمولی، کشیم بزرگ، فلامینگو و اردک سرحنایی تا این تاریخ است.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.