به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

پویش نهال به جای سبزه در همدان آغاز شد - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 3321
  پرینتخانه » زراعت و باغبانی تاریخ انتشار : 09 اسفند 1398 - 17:07 | 469 بازدید | ارسال توسط :
وحید علی‌ضمیر گفت:

پویش نهال به جای سبزه در همدان آغاز شد

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: پویش نهال به جای سبزه در این شهر آغاز شده و شهروندان می‌توانند نهال‌های خود را از مراکز پیش‌بینی شده دریافت کنند.
پویش نهال به جای سبزه در همدان آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل از ایرنا، وحید علی‌ضمیر  در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این پویش در راستای مشارکت عمومی و حضور سبز شهروندان جهت ترویج فرهنگ درختکاری، جلوگیری از اسراف و هدر رفت آب و هزاران تن بذر خوراکی و غلات اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پویش نهال به جای سبزه تا ۱۰ اسفند ادامه دارد تاکید کرد: بذر درخت افرا و کود کمپوست به صورت رایگان در محل پارک مردم، مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز با همکاری شورای هماهنگی سمن های محیط زیست و منابع طبیعی استان همدان توزیع می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: شهروندان به جای سبزه عید، نهال های کوچکی در سفره هفت سین سال ۹۹ داشته باشند.

علی ضمیر با بیان اینکه سلامت محیط زیست، ضامن حفظ سلامت و نشاط جامعه است، گفت: موضوع محیط زیست و حفاظت از آن از جمله مطالبات و انتظارات مردمی از مدیریت شهری است و در این راستا حفظ و گسترش فضای سبز شهری در کیفیت زیست شهروندان موثر است.

وی با اشاره به کاشت هشت هزار اصله نهال مثمر تا پایان اسفندماه، گفت: شهروندان متقاضی کاشت نهال رایگان در منازل خود می‌توانند برای ثبت‌نام غیر حضوری از طریق سایت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری به نشانی simasabz.hamedan.ir تا ۱۲ اسفند ماه نهال رایگان درخواست کنند.

وی گفت: همکاران در مجموعه شهرداری نسبت به کاشت نهال در جلوی درب هر منزل با توجه به وسعت باغچه و نظریه کارشناس اقدام می کنند.

علی ضمیر اضافه کرد: باغداران واقع در محدوده شهر همدان نیز می توانند با مراجعه حضوری با ارائه سند مالکیت و کارت شناسایی حداکثر تا ٢٠ اصله نهال مثمر دریافت کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان افزود: در همین راستا علاوه بر آگاهی رسانی عمومی از طریق بیلبوردها و تلویزیون های شهری و نصب بنر در محل‌های پر تردد، به همشهریان اطلاع رسانی انجام شده است.

وی ادامه داد: روز پنج شنبه ۱۵ اسفند ماه ساعت ۱۰ صبح نیز کاشت نهال توسط جمعی از مسوولان در پارک مردم انجام می‌شود.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : ایرنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.