به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

درخواست کارشناسان محیط زیست از WHO برای تعطیلی بازارهای فروش حیوانات زنده - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 3980
  پرینتخانه » بین الملل, ویژه تاریخ انتشار : 20 فروردین 1399 - 17:06 | 645 بازدید | ارسال توسط :
درخواست متخصصان بهداشت

درخواست کارشناسان محیط زیست از WHO برای تعطیلی بازارهای فروش حیوانات زنده

صدها کارشناس محیط زیست در نامه ای از سازمان جهانی بهداشت (WHO) درخواست کردند تا نسبت به تعطیلی بازارهای فروش حیوانات زنده اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت طی ۷۲ سال گذشته با بیشترین فشار در رابطه با درخواست تعطیلی بازارهای فروش حیوانات زنده به منظور پیشگیری از همه گیری بیماری‌ها در آینده مواجه شده است.

بیش از ۲۰۰ گروه محیط زیستی در سراسر جهان طی نامه ای از سازمان جهانی بهداشت درخواست کردند تا تمام تلاش خود را برای پیشگیری از بروز بیماریهای جدید ناشی از خرید و فروش موجودات زنده به کار گیرد.

به گفته محققان و کارشناسان، شواهد حاکی از آن است که بیماری کووید-۱۹ منشا حیوانی داشته و به احتمال زیاد خفاشها عامل شیوع آن بوده‌اند که در بازارهای خرید و فروش در اختیار افراد قرار می‌گیرد. همچنین همه گیری بیماری‌های دیگری همچون سندرم مزمن تنفسی که در سالهای ۳-۲۰۰۲ نزدیک به ۸۰۰ کشته برجا گذاشت و بیماری ابولا که جان ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر را گرفت با ویروس‌هایی در ارتباط بوده که علت آن مصرف گوشت حیوانات وحشی بوده است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، در این نامه جدید کارشناسان محیط زیست از سازمان جهانی بهداشت درخواست کرده اند تا به دولت‌ها توصیه کند به ممنوعیت دائم فعالیت بازارهای فروش موجودات زنده اقدام کرده یا تجارت در حیات وحش را به منظور کاهش تهدیدهای متوجه سلامت انسان به حداقل برسانند.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.