به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

گزارشی مبنی بر ابتلای سگ‌ها به کرونا اعلام نشده است - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 3986
  پرینتخانه » حیات وحش و تنوع زیستی تاریخ انتشار : 20 فروردین 1399 - 17:16 | 491 بازدید | ارسال توسط :
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران:

گزارشی مبنی بر ابتلای سگ‌ها به کرونا اعلام نشده است

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: گزارشی مبنی بر ابتلای سگ‌ها به بیماری کرونا تا این لحظه گزارش نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل از خبرگزاری مهر، سید علی مفاخریان، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره آخرین وضعیت جمع آوری سگ‌ها در پایتخت به دنبال گسترش شیوع ویروس کرونا گفت: هم اکنون در سطح شهر اکیپ‌های مختلف زنده‌گیری فعالیت می‌کنند که بنا به تماس‌هایی که شهروندان با ۱۳۷ برقرار می‌کنند در همان روز زنده‌گیری می‌شوند و بعد از مراجعه به محل کمپ و نقاهتگاه سگ‌ها معاینه می‌شوند و اگر از سلامت برخوردار باشند در قرنطینه تفکیک و نگهداری می‌شوند.

او با بیان اینکه سگ‌ها در مرکز آرادکوه نگهداری می‌شوند، اضافه کرد: تا این لحظه گزارشی مبنی بر ابتلاء سگ‌ها به بیماری کرونا ارائه نشده تا بخواهیم در این زمینه کار خاصی انجام دهیم. در چین یک الی دو مورد ابتلاء گزارش شده بود که مشخص نیست که این بیماری از انسان به حیوان منتقل شده یا حیوانات به صورت مستقل می‌توانند ناقل این بیماری به انسان باشند. از آنجایی که در حوزه کرونا این مدل اثبات نشده که از طریق حیوان به انسان امکان انتقال وجود دارد، جای نگرانی نیست.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: با توجه به شایعاتی که اتفاق افتاده بود مردم یک تعدادی از سگ‌های خانگی را به دلیل نگرانی از کرونا رها کرده بودند که از سطح شهر جمع‌آوری شدند. ولی برای این موضوع مکاتبه‌ای با سازمان دامپزشکی استان تهران داشتیم و خواستیم تیم تخصصی برای ما اعزام کنند تا اگر موارد مشکوکی در این زمینه وجود داشت، آنها را شناسایی کنند. تا امروز تیم‌های دامپزشکی که در مراکز ما مستقر هستند موردی را مشاهده نکردند.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : خبرگزاری مهر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.