به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

به‌کارگیری ۳۶ دیده‌بان حریق در گلستان/ استقرار بالگرد اطفای حریق در گلستان دائمی باشد - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 8946
  پرینتخانه » گلستان تاریخ انتشار : 25 خرداد 1401 - 18:10 | 358 بازدید | ارسال توسط :
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان

به‌کارگیری ۳۶ دیده‌بان حریق در گلستان/ استقرار بالگرد اطفای حریق در گلستان دائمی باشد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با تشریح اقدامات انجام شده برای پیشگیری از حریق در جنگل ها، از به‌کارگیری 36 دیده‌بان حریق در این استان خبر داد.
به‌کارگیری ۳۶ دیده‌بان حریق در گلستان/ استقرار بالگرد اطفای حریق در گلستان دائمی باشد

عبدالرحیم لطفی گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۱ شاهد بارندگی های مناسبی در سطح استان بودیم و خوشبختانه طبیعت توانست تا حدودی سرسبزی و شادابی از دست داده در سال ۱۴۰۰ را مجدد بازیابی کند و این مهم پوشش علفی جنگل ها را افزایش داد و خطر آتش سوزی را چندبرابر کرد.

وی افزود: با توجه به خطر وقوع حریق در جنگل ها، اولین هشدارها را از طریق رسانه ها و جراید و فضای مجازی اعلام کردیم و در جلسه مدیریت بحران با محوریت کارگروه حریق، وظیفه مندی هر دستگاه مشخص شد و ما به عنوان محافظ اصلی حفاظت از منابع طبیعی، جنگل و مراتع نقش به سزایی در خرداد ماه جاری داشتیم، همکاران ما در روزهای گرم در آماده باش کامل بودند و با جدیت بیشتری در عرصه ها حضور یافتند و همه این اقدامات موجب شد تا هنگام برداشت محصولات کشاورزی، خطری عرصه های منابع طبیعی و جنگل ها را تهدید نکند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از به‌کارگیری ۳۶ دیده‌بان حریق در گلستان خبر داد و افزود: این افراد از نیروهای بومی و جنگل‌نشین هستند و از هم اکنون تا انتهای تابستان با توجه به گرمای هوا و احتمال حریق در مزارع ۱۰۰ گروه ۱۱ نفره مردمی از پایگاه های بسیج و مردم بومی منطقه ساماندهی شدند و طی دو الی سه مرحله تحت آموزش قرار گرفتند و بخشی از تجهیزات و لباس حریق نیز برای آنها تهیه شده است.

لطفی با بیان اینکه امکانات ما کفاف تجهیز همه افراد این گروه های ۱۱ نفره را نمی دهد، گفت: تجهیز این گروه ها به امکانات ضدحریق حداقل به یک و نیم الی چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد البته تجهیزات انفرادی اطفای حریق برای نیروها و همکاران ما به اندازه کافی در استان گلستان وجود دارد و در پایان سال ۱۴۰۰ اعتباراتی به استان تخصیص یافت که با استفاده از آن حدود ۴۰۰ میلیون تومان تجهیزات انفرادی خریداری شده است.

وی تأکید کرد: برخی از تجهیزات و امکانات انفرادی ما در حوزه اطفای حریق بر اثر اطفای ۴۰۰ فقره آتش سوزی در سال ۱۴۰۰ مستهلک شده بود که با تخصیص اعتبار مجدد تجهیز و خریداری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ گروه مردمی به عنوان همیار محافظ طبیعت برای پیشگیری از حریق جنگل ها به ما کمک می کنند، تصریح کرد: این نیروها در قالب ۱۰۰ گروه ۱۱ نفره با ما همکاری دارند.

لطفی با بیان اینکه در حوزه اطفای حریق به تجهیزات فردی بیشتری نیاز داریم، متذکر شد: هلی کوپتر اطفای حریق باید همیشه در گلستان به ویژه در شرق استان مستقر باشد، متأسفانه هنوز تجهیزات سوخت رسانی فرودگاه کلاله تهیه نشده که این مهم در سفر اخیر رئیس جمهوری پیگیری شد و تجهیز سوخت رسانی به فرودگاه کلاله امسال تکمیل خواهد شد تا استقرار هلی کوپتر به ویژه در فصل تابستان در این فرودگاه همیشگی باشد مخصوصا در فصل تابستان که شرایط بحرانی است این مهم بیش از پیش احساس می شود.

وی با بیان اینکه برخی از وسایل خودرویی ما در سال ۱۴۰۰ دچار سانحه و مشکل شد که برای رفع مشکلات خودروها نیاز به تجهیزات و تخصیص اعتبار داریم، یادآور شد: متأسفانه در حال حاضر حداقل ۶ خودروی ما به دلیل نیاز به تعمیر اساسی در پارکینگ خوابیده است.

نویسنده : زیست سیما | منبع خبر : ایرنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.