به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

کشتارگاه طیور نهاوند پلمپ شد - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 3474
  پرینتخانه » همدان تاریخ انتشار : 15 اسفند 1398 - 0:11 | 441 بازدید | ارسال توسط :
مدیرکل دامپزشکی استان همدان:

کشتارگاه طیور نهاوند پلمپ شد

دکتر محمود رضا رسولی: با دستور مقام قضایی کشتارگاه طیور در شهرستان نهاوند به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی پلمپ شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، دکتر محمود رضا رسولی مدیرکل دامپزشکی استان، گفت: در راستای اجرای قانون و رعایت اصول بهداشتی در جهت تولید و عرضه مواد خام دامی سالم و بهداشتی، کشتارگاه طیور شهر نهاوند با درخواست اداره دامپزشکی و دستور دادستان عمومی و انقلاب نهاوند و با همکاری نیروی انتظامی تعطیل و پلمپ شد.

وی اظهار داشت: به‌منظور تأمین بهداشت عمومی و حفظ محیط‌ زیست در اجرای وظایف و مسئولیت‌های قانونی و سازمانی اقدام به پلمپ کشتارگاه طیور کرده ایم.

دکتر رسولی گفت: پس از بررسی و مشاهده نواقص بهداشتی و فنی در کشتارگاه طیور نهاوند و در راستای حفظ امنیت غذایی شهروندان، باپیگیری و درخواست از مقامات قضایی، دادستان شهرستان دستور پلمپ این واحد را صادر کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان این که عدم رعایت اصول بهداشتی باعث انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می شود، افزود: کشتارگاه طیور نهاوند  به منظور تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان تعطیل شده است.

دکتر رسولی افزود: این کشتارگاه کاستی‌ها و مشکلات زیادی درزمینهٔ زیرساخت‌های بهداشتی ازجمله نامناسب بودن امکانات کشتارگاه  و سیستم تصفیه و دفع فاضلاب و استانداردهای محیط ‌زیست دارد.

وی بیان داشت: در همین راستا به این واحد کشتارگاه درباره مشکلات و معضلات موجود بارها تذکر و اخطاریه قانونی داده ‌شده بود و هر بار مسئول این واحد قولی مبنی بر رفع مشکلات می‌داد که متأسفانه عمل نمی‌شد.

دکتر رسولی گفت: درنهایت این اداره هم بر اساس مسئولیت‌های قانونی در راستای تأمین سلامت مردم و حفظ بهداشت عمومی جامعه اقدام به پلمپ این کشتارگاه کرد.

وی اظهار داشت: پس از ارجاع پرونده به مراجع قضایی و ارائه مستندات مربوطه مبنی بر تخلف بهداشتی درنهایت این کشتارگاه با دستور مقام قضایی پلمپ و از ادامه فعالیت آن جلوگیری گردید.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان،
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.