به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

ایستگاه پایش آلودگی هوا در همدان راه‌اندازی می‌شود - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 4535
  پرینتخانه » همدان تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1399 - 19:07 | 392 بازدید | ارسال توسط :
ایستگاه پایش آلودگی هوا

ایستگاه پایش آلودگی هوا در همدان راه‌اندازی می‌شود

رییس اداره نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: ۲ ایستگاه پایش آلودگی هوا با پیش بینی ۲ میلیارد تومان اعتبار در شهر همدان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

ایرج اسدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طبق مصوبه کارگروه شرایط اضطراری هوا مقرر شد که ۲ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع استانداری برای خرید ۲ ایستگاه پایش ذرات موجود در هوا اختصاص یابد.
وی اضافه کرد: این اعتبار در اختیار شهرداری همدان قرار گرفت و شهرداری نسبت به شرح وظایف و مکان یابی برای نصب دستگاه های جدید پایش ذرات، دست به کار شد.
رییس اداره نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: سیاهه انتشار آلاینده های شهر همدان یعنی سهم خودرو، واحدهای تولیدی و صنعتی و منازل مسکونی در آلودگی هوا تهیه شده است.
اسدی افزود: شهرداری همدان در حال حاضر دنبال نهایی کردن مشاور برای انجام مطالعات مورد نیاز و جانمایی برای نصب این ۲ دستگاه پایش ذرات هوا است.
وی گفت: دستگاه های جدید پیش بینی شده برای پایش آلودگی هوا دارای ۲ سنسور بوده و قرار است میزان ذرات (پی.ام) ۲.۵ میکروگرم بر متر مکعب و ۱۰ میکروگرم بر متر مکعب را بررسی کند اما دستگاه قدیمی علاوه بر این دو مولفه وضعیت ۶ نوع گاز را هم رصد می کند.
رییس اداره نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: دستگاه نخست پایش آلودگی هوا که در محلی حوالی میدان پروانه های شهر همدان نصب بود، به منظور ارائه آمار دقیق از وضعیت هوا در یک منطقه ترافیکی و مسکونی به منطقه بیمارستان بعثت جابجا شد.
اسدی اظهار داشت: آلودگی شهر همدان همواره برگرفته از ۲ مولفه ریزگرد یا در فصل سرما اینورژن یا وارونگی هوا ناشی از سوخت وسیله نقلیه بوده است.
وی افزود: با توجه به اینکه این شرایط از ابتدای سالجاری تاکنون در همدان به وجود نیامده بنابراین امسال تاکنون وضعیت کیفی هوای همدان پاک بوده است.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : ایرنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.