به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

تیمار و رهاسازی یک بهله کرکس در ثلاث باباجانی - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 5990
  پرینتخانه » کرمانشاه تاریخ انتشار : 02 مرداد 1399 - 20:32 | 509 بازدید | ارسال توسط :
تیمار یک بهله کرکس

تیمار و رهاسازی یک بهله کرکس در ثلاث باباجانی

یک بهله کرکس که در زیستگاه های طبیعی شهرستان ثلاث باباجانی زمین گیر شده بود پس از تیمار، مراقبت و اطمینان از بهبودی دوباره به طبیعت بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه، یک بهله کرکس که در زیستگاه های طبیعی شهرستان ثلاث باباجانی زمین گیر شده بود پس از تیمار و مراقبت و اطمینان از سلامت کامل آن دوباره به طبیعت بازگشت.
جهانگیر امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ثلاث باباجانی با اعلام این خبر گفت: این کرکس که در زیستگاه های طبیعی شهرستان زمین گیر شده بود، توسط یکی از دوستداران محیط زیست برای تیمار به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شد.
وی افزود: پس از تیمار و مراقبت یک هفته ای از این پرنده ارزشمند و در خطر انقراض و اطمینان از سلامت کامل آن، مجدداً در زیستگاه های طبیعی رهاسازی شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ثلاث باباجانی در ادامه در خصوص این گونه از پرندگان گفت: کرکس ها ملقب به پاکبان طبیعت در منظر متخصصین حیات وحش هستند.
امیری گفت: اسید معده کرکس‌ها بسیار نیرومند است و باکتری‌های سیاه‌زخم، وبا و سم بوتولینوم که برای مردارخواران دیگر می‌تواند مرگبار باشد در معده کرکس از بین می‌روند.
وی افزود: کرکس‌ها حیواناتی سودمند برای جلوگیری از گندیدگی و عفونت‌زایی مردارها خصوصاً در مناطق گرمسیری هستند.
این مقام مسئول در پایان ضمن تقدیر و تشکر از این دوستدار محیط زیست خاطر نشان کرد: چنین حرکت هایی می تواند در رسیدن به آنچه آن را اعتلای فرهنگ زیست محیطی می نامیم  تاثیرگذار باشد  و امروزه آشتی با طبیعت و حفظ حیات وحش نه تنها آرزوی دوستداران حیات وحش است بلکه به دغدغه کودکان هم تبدیل شده است.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.