به پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما خوش آمدید معرفی و یا تبلیغ رویدادهای علمی و کسب و کارها به معنای تائید آنها نیست در مورد صحت آنها جویا شوید

پیشنهاد جدید برای مجازات شکارچیان گونه‌های نادر - پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما
پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) می فرماید:
۞ هر مسلمانی درختی بنشاند یا کشته‌ای بکارد و انسان یا پرنده یا چارپایی از آن بخورد، برای او صدقه محسوب می‌شود ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 6963
  پرینتخانه » حیات وحش و تنوع زیستی تاریخ انتشار : 15 آبان 1399 - 1:01 | 601 بازدید | ارسال توسط :
عبدالله ایزدپناه؛

پیشنهاد جدید برای مجازات شکارچیان گونه‌های نادر

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد، شعبه مستقل دادگاهی برای مجازات شکارچیان گونه‌های نادر جانوری و حیات وحش تشکیل شود.

عبدالله ایزدپناه؛ عضو کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم با انتقاد از رویه‌های جاری برای شکار حیوانات در مناطق مختلف و زیست‌گاه‌های حیات وحش اظهار کرد: این رویه باید تغییر کند، امروز شاهد  این هستیم که شکارچیان اقدام به شکار گونه‌های نادر می‌کنند.

وی یکی از آسیب‌های شکار بی‌رویه گونه‌های نادر را موجب لطمات جبران‌ناپذیر به اکوسیستم مناطق حیات وحش کشور دانست و گفت: باید قانونی در مجلس تصویب شود تا شکار محدود شده و از طرف دیگر، شکار حیوانات و گونه‌های نادر و کمیاب نیز ممنوع شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس یکی از گونه‌های در حال انقراض حیات وحش کشور را، یوزپلنگ ایرانی دانست و افزود: شکار بی‌رویه و غیرقابل کنترل یوزپلنگ ایرانی در سال‌های گذشته منجر به در خطر قرار گرفتن نسل این گونه جانوری شده که باید از آن جلوگیری شود.

ایزدپناه ادامه داد: پیشنهاد بنده این است که به همراه تصویب قانونی در مجلس برای ممنوعیت شکار گونه‌های نادر جانوری و حیات وحش، شعبه‌ مستقل دادگاهی برای مجازات متخلفان و مجرمان شکار گونه‌های نادر جانوری تشکیل شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس خاطرنشان کرد: تشکیل شعبه‌ای مستقل در دادگاه‌ها برای رسیدگی به تخلفات و جرائم شکار گونه‌های نادر جانوری موجب می‌شود تا شکارچیان بیشتر به عواقب قانونی کارشان پی ببرند و آمار تلفات این حیوانات نیز کاهش یابد.

نویسنده : پایگاه خبری تحلیلی زیست سیما | منبع خبر : خبرگزاری تسنیم
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.